Lirik şiirlerdeki sözcük ve sözcük gruplarının anlamlarıyla sesleri arasındaki ilişkinin ve kavramlaştırmanın Türkçe eğitimindeki yeri
dc.contributor.advisor | Coşkun, Mustafa Volkan | |
dc.contributor.author | Türkmen, Yeşim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:34:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:34:37Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429012 | |
dc.description.abstract | Altmış dört lirik şiirin incelendiği çalışmamızda, şiirler konularına göre ilahî aşk, beşerî aşk, özlem, ölüm olarak gruplandırılmıştır. Bu şiirlerden on üçü ilahî aşk, on dördü beşerî aşk, on üçü eskiye özlem, on ikisi sevgiliye özlem ve on ikisi ölüm konulu şiirledir.Araştırmamızda lirik şiirler, fonetik puanlama tablosuna göre değerlendirildikten sonra, duygu ve kavramlaştırma yönleriyle ele alınmıştır.Şiirler; aldıkları puanlar, içerdikleri duygular ve olumlu olumsuz kavramlaştırmalar acısından ayrı ayrı ele alınmış, ulaşılan veriler neticesinde konuları acısından belirli sonuçlar elde edilmiştirŞiirlerin aldıkları puanlarla, duygu ve kavramlaştırma dünyaları ilişkilendirilerek çeşitli sonuçlara ulaşılmıştırAraştırmada, elde edilen veriler ve bulgular, şiirlerin aldıkları puanlarla içerdikleri duygu ve kavram dünyalarının birbiriyle ilişkili olduğunu göstermektedir. | |
dc.description.abstract | In our study, in which sixty four poems are examined, poems are grouped according to their themes such as divine love, love, longing for the past, yearing for a human and death. 13 of these poems are about divine love, 14 of human love, 13 of longing for the past, 12 of longing for the lover and 12 of them are about death.In our research, after lirics had been graded according to phonetic grade tabloid, poems? conceptualization and sensation are examined.Poems are examined individually according to their points, sensations that they include, and also positive and negative conceptualizations.Then owing to the attained datas,some specific outcomes about the themes are acquired.With the points that the poems gained, the world of sensations and conceptualization are connected to each other and then we reached some diversed outcomes.According to datas and findings gained from the research it is understood that the grades of the themes are related to the feelings, senses and also conceptualization of the poems. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lirik şiirlerdeki sözcük ve sözcük gruplarının anlamlarıyla sesleri arasındaki ilişkinin ve kavramlaştırmanın Türkçe eğitimindeki yeri | |
dc.title.alternative | The place of relation between meanings and sounds of words and word groups in lirics and Turkish education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Phonetic | |
dc.subject.ytm | Semantics | |
dc.subject.ytm | Conceptualization | |
dc.subject.ytm | Poem | |
dc.subject.ytm | Lyrical poem | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.identifier.yokid | 376189 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264279 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |