dc.contributor.advisor | Saygın, Özcan | |
dc.contributor.author | Bayrakdar, Akan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:34:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:34:33Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428988 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 2009-2010 öğretim yılı Muğla Emirbeyazıt, Sabri Acarsoy, Kötekli Zeki Gür , Toki Şehit Jandarma Alim Yılmaz, Yenice ve Denizova İlköğretim okulları 1., 2., 3., 4. ve 5., sınıflarında okumakta olan yaşları 7, 8, 9, 10 ve 11 arasındaki 588 erkek ve 417 kız olmak üzere toplam 1005 ilköğretim çağındaki çocuk katılmıştır.Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğünden, okul müdürlerinden ve beden eğitimi öğretmenlerinden izin alınarak, fiziksel aktivite düzeyini belirlemek için çocuklara hafta içi beden eğitimi dersinin olmadığı ardı ardı ardına gelen herhangi 2 gün ve hafta sonu 1 gün olmak üzere toplamda 3 gün olmak üzere çocuklara pedometre cihazı takılmıştır. Fiziksel aktivite ölçümleri 2009 Aralık, 2010 Ocak, Şubat, Mart ve Nisan ayları içinde gerçekleştirilmiştir.Çocukların beden kitle indeksini belirlemek amacıyla, boy ve kilo ölçümleri alınmıştır. Fiziksel aktivite düzeylerini belirlemek amacıyla pedometre cihazı ile ardı ardına hafta içi 2 gün ve hafta sonu 1 gün olmak üzere toplamda 3 gün ölçüm yapılmıştır.İstatistiksel hesaplamalar SPSS (versiyon 15.0) paket programında yapılmıştır. Elde edilen verilerin standart sapma ve aritmetik ortalama değerleri hesaplanmıştır. Cinsiyetler arasındaki farkları hesaplamak için independent t testi, yaşlar arasındaki farkları hesaplamak için tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tek yönlü varyans analizi sonucunda farkın anlamlı çıkması durumunda farkın hangi gruptan kaynaklandığını bulmak için Tukey HSD testi uygulanmıştır. Değişkenler arası ilişkiyi incelemek için korelasyon testi uygulanmıştır. P değerinin 0,05'ten küçük olması durumunda gruplar arası fark ve değişkenler arası ilişki anlamlı kabul edilmiştir.7 yaş kız ve erkek çocukların boy, vücut ağırlığı ve Beden kitle indeksi arasında p<0,05 düzeyinde bir farklılık bulunmazken, fiziksel aktivite adımı ve BMO arasında p<0,001 düzeyinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur.8 yaş kız ve erkek çocukların fiziksel aktivite adımları ve bazal metabolizma oranları arasında p<0,001 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Boy, vücut ağırlığı ve beden kitle indeksi değerlerinde anlamlı farklılık bulunmamıştır.9 yaş kız ve erkek çocukların fiziksel aktivite adımları arasında p<0,001 düzeyinde farklılık ve bazal metabolizma oranları arasında p<0,05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Boy, vücut ağırlığı ve beden kitle indeksi değerlerinde anlamlı farklılık bulunmamıştır.10 yaş kız ve erkek çocukların fiziksel aktivite adımları arasında p<0,001 düzeyinde farklılık ve bazal metabolizma oranları arasında p<0,01 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Boy, vücut ağırlığı ve beden kitle indeksi değerlerinde anlamlı farklılık bulunmamıştır.11 yaş kız ve erkek çocukların fiziksel aktivite adımları arasında p<0,001 düzeyinde farklılık ve bazal metabolizma oranları arasında p<0,01 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Boy, vücut ağırlığı ve beden kitle indeksi değerlerinde anlamlı farklılık bulunmamıştır.Erkek ve kız çocukların fiziksel aktivite adımları arasında p<0,001 düzeyinde farklılık ve bazal metabolizma oranları arasında p<0,05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Yaş, boy, vücut ağırlığı ve beden kitle indeksi değerlerinde anlamlı farklılık bulunmamıştır.7, 8, 9, 10 ve 11 yaş erkek çocukların boy, vücut ağırlığı, fiziksel aktivite adımı, BMO ve BKİ değerleri arasında p<0,001 düzeyinde farklılık bulunmuştur.7, 8, 9, 10 ve 11 yaş kız çocukların boy, vücut ağırlığı, fiziksel aktivite adımı, BMO ve BKİ değerleri arasında p<0,001 düzeyinde farklılık bulunmuştur.Erkek çocuklarda Fiziksel aktivite adımı ve yaşadığı bölge, yaş, boy, vücut ağırlığı, BKİ değerleri arasında negatif yönde p<0,001 düzeyinde ilişki tespit edilmiştir.Erkek çocuklarda BMO ve yaşadığı bölge, yaş, boy, vücut ağırlığı, BKİ değerleri arasında pozitif yönde p<0,001 düzeyinde ilişki tespit edilmiştir.Kız çocuklarda Fiziksel aktivite adımı ve yaşadığı bölge, yaş, boy, vücut ağırlığı, BKİ değerleri arasında negatif yönde p<0,001 düzeyinde ilişki tespit edilmiştir.Kız çocuklarda BMO ve yaşadığı bölge, yaş, boy, vücut ağırlığı, BKİ değerleri arasında pozitif yönde p<0,001 düzeyinde ilişki tespit edilmiştir.6-12 yaş çocukların fiziksel aktivite değerlendirme standartlarına göre Çok iyi standartlarında fiziksel aktivite adımı değerine ulaşan erkek çocuk yoktur, kızlardan ise sadece 1 kişi bu değere ulaşmıştır. İyi sınırına giren standartlarda ise kız çocukların (%17,26) yüzde değerleri erkek çocukların (%10,03) yüzde değerlerinden daha yüksektir. Orta fiziksel aktivite adımı sınırına giren erkeklerin (%53,7) yüzde değeri kızlardan (%48,92) daha yüksektir. Kötü fiziksel aktivite adımı sınırına giren kız çocukların (31,89) yüzde değeri erkeklerden (%28,91) daha yüksektir. Çok kötü fiziksel aktivite adımı sınırına giren erkek çocukların (%7,99) yüzde değeri kız çocukların (%1,67) yüzde değerinden oldukça yüksektir. | |
dc.description.abstract | This study of the academic year 2009-2010 Muğla Emirbeyazıt, Sabri Acarsoy, kötekli Zeki Gür, Toki Şehir Jandarma Yarbay Alim Yılmaz, Yenice and Denizova Elementary School 1st, 2nd, 3rd, 4th and 5th grade are reading at the age of 7, 8, 9, 588 boys and 417 girls between 10 and 11 of a total of 1005 primary school children participated.Muğla Province National Education Directorate, the principal of and physical education teacher permission, physical activity level to determine the children during the week of physical education course is not ruled repeatedly come to any two days and the weekend one day to a total of 3 days to children pedometer device is fitted . Measurements of physical activity in 2009 December, 2010 January, February, March and April, was held in.Children in order to determine body mass index, height and weight measurements were taken. In order to determine the levels of physical activity with pedometer device second consecutive day on weekdays and weekend days to a total of three days measurements were made.Statistical calculations, SPSS (version 15.0) package program was performed. The data obtained from the standard deviation and mean values were calculated. Gender gap to calculate the independent t test, the age gap to calculate a one-way analysis of variance (ANOVA), ANOVA analysis revealed significant difference occurs in the case of difference which group is caused to locate the Tukey HSD test. To examine the relationship between variables correlation test. P value of 0.05 is less than if the difference between the groups and relationships between variables were considered significant.7 year old girls and boys height, body weight and body mass index, p <0.05 level, did not find any difference in the between physical activity steps and BMO, p <.001 level, significant differences were found.8 years girls and boys in between physical activity steps and basal metabolic rate p <0.001 level, significant differences were found. Height, body weight and body mass index values did not differ significantly.9 years girls and boys in between physical activity steps p <0.001 level differences and between basal metabolic rate the p <0.05 level, significant differences were found. Height, body weight and body mass index values did not differ significantly.10 years girls and boys in between physical activity steps p <.001 level differences and between basal metabolic rate the p <0.01 level, significant differences were found. Height, body weight and body mass index values did not differ significantly.11 years girls and boys in between physical activity steps p <.001 level differences and between basal metabolic rate the p <0.01 level, significant differences were found. Height, body weight and body mass index values did not differ significantly.Boys and girls in between physical activity steps p <.001 level differences and between basal metabolic rate the p <0.05 level, significant differences were found. Age, height, body weight and body mass index values did not differ significantly.7, 8, 9, 10 and 11 years of boys among height, body weight, physical activity step, BMI and BMO values p <0.001 level differences were found.7, 8, 9, 10 and 11 years girls among height, body weight, physical activity step, BMI and BMO values, p <0.001 level differences were found.Physical activity step in boys and among living area, age, height, body weight, BMI values the negative p <0.001 level were found in the relationship.Among BMO and the boys living area, age, height, body weight, BMI values the positive p <.001 level were found in the relationship.Physical activity step in children and among living area, age, height, body weight, BMI values the negative p <.001 level were found in the relationship.Among BMO and girls living in the region, age, height, body weight, BMI values the positive and p <0.001 level were found in the relationship.Children 6-12 years according to assessment of physical activity in a very good standard of physical activity is no step for reaching boys, girls only one person has reached this value. In the border into better standards of girls (17.26%) percentage of boys (10.03%) is higher than the percentage value. Moderate physical activity step of boy into the border (53.7%), percentage of girls (48.92%) is higher. İnto the boundaries of bad girls physical activity step (31.89%) percentage of males (28.91%) is higher. Limit physical activities into steps so bad boys (7.99%) percentage of girls (1.67%) percentage is quite high. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | tr_TR |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | Çocuklarda fiziksel aktivite düzeyi ve beden kitle indeksinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation body mass index and physical activity levesls of children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical activity | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Body mass index | |
dc.identifier.yokid | 376084 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264271 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |