Show simple item record

dc.contributor.advisorFırat, Aytekin
dc.contributor.authorTurhan, Serap
dc.date.accessioned2020-12-29T13:34:32Z
dc.date.available2020-12-29T13:34:32Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428980
dc.description.abstractÖzellikle son yıllarda dünyadaki çevre kirlenmesi ve aşırı tüketimin doğal ekolojik denge için yarattığı küresel sorunlar hem tüketicilerin hem de işletmelerin üretim ve tüketim düşüncelerinde farklılıklar yaratmaya başlamıştır. Kaynakların korunması, atıkların doğaya zarar vermeyecek şekilde yok edilmesi ve geri dönüşüm konularına verilen önem gittikçe artmaktadır.Dünya Ekonomik Kalkınma Komisyonunun ? gelecek kuşakların kendi ihtiyaçlarını karşılayabilme olanaklarından ödün vermeksizin bugünün ihtiyaçlarını karşılayabilecek kalkınma? olarak tanımladığı sürdürülebilir kalkınma kavramı, tüm sektörlerin faaliyetlerini sürdürülebilirliğe uygun olarak düzenleme yönünde etki yaratmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma çevresel, kültürel, siyasal, sosyal ve ekonomik yönlerin tümünü ele alan, tüm toplumu ve kuruluşları ortak olarak etkileyen bir kavramdır.Sürdürülebilir kalkınma kararları sadece hükümetler tarafından uygulanabilecek bir faaliyet değildir. Tüm toplum ve işletmelerin de bu yönde sorumlu olduğu unutulmamalıdır. İşletmelerin faaliyetlerinde sürdürülebilirliğe destek, öncelikle yeşil pazarlama uygulamalarını benimsemeleri ile sağlanabilir.Bu çalışmanın amacı; kalkınma ve bölgesel gelişmede büyük öneme sahip olan, çevre ve doğal kaynaklarla sıkı ilişki içinde bulunan turizm sektörünün, yeşil pazarlama anlayışlarını ortaya koymak ve önerilerde bulunmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için; çevre sorunları, oluşturulan çevre politikaları, yeşil pazarlamanın ortaya çıkışı, işletmelerin yeşil pazarlamayı seçme nedenleri, sürdürülebilir kalkınma anlayışı ve turizm sektöründe sürdürülebilir turizm için yeşil pazarlama uygulamaları araştırılmış ve Marmaris'te turizm alanında faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otellerin yetkilileri ile anket çalışması yapılmıştır. Sonuçlar istatistik parametrelere göre değerlendirilmiştir. Mevcut durum analiz edilerek yeşil pazarlama uygulamaları ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe environmental pollution in the world especially in recent years and global problems on natural ecological balance aroused from excessive consumption have started to create differences on consumption and production conceptions of both consumers and enterprises. The conservation of resources, annihilation of waste by a way not giving any harm to nature and the recycling become increasingly important.The sustainable development concept defined by World Economic Development Commission as ?the development which meets today`s necessities without compromising possibilities of meeting future`s own necessities? produces effect on all sectors` activities those are in compliance with sustainability. Sustainable development is a concept consisting environmental, cultural, political, social and economical aspects.The decisions on sustainable development are not the activities those are implemented solely by governments. It is not to be forgotten that all public and enterprises are also responsible on this issue. The support on sustainability of enterprises can be first ensured by adopting of green marketing implementations.The purpose of this study to make suggestions and to lay down the comprehension of green marketing of tourism sector having tight relations with environment and natural resources and which has great importance on development and regional growth. In order to achieve this objective; the environmental problems, environmental policies established, emergence of green marketing, the selection reasons of green marketing by enterprises, sustainable development concept, the green marketing implementations for sustainable tourism at tourism sector have been researched. Besides, surveys have been conducted on authorized staff of the hotels having four and five stars at tourism sector in Marmaris. The results of these surveys have been assessed according to statistical parameters. The current situation has been analyzed and suggestions have been made on green marketing implementations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm işletmelerinde yeşil pazarlama, Marmaris örneği
dc.title.alternativeGreen marketing in the tourism business, Marmaris example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental policies
dc.subject.ytmEnvironmentalism
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmEnvironmental problems
dc.subject.ytmEnvironmental management system
dc.subject.ytmEnvironmental marketing
dc.subject.ytmMuğla-Marmaris
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.identifier.yokid377419
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264265
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess