Show simple item record

dc.contributor.advisorFırat, Aytekin
dc.contributor.authorEldem Çulhaoğlu, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-29T13:34:18Z
dc.date.available2020-12-29T13:34:18Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428894
dc.description.abstractTurizm her geçen gün hızla değişen ve tüm dünyada sürekli gelişme gösteren bir sektör olarak karşımıza çıkmaktadır. Dünya Turizm Örgütünün öngörülerine göre, önümüzdeki 20 yıl içerisinde turizm sektörü, en hızlı büyüyecek ve gelişmesini devam ettirecek olan sektör olarak kabul edilmektedir.Beklenmedik ve hızlı değişikliklerle karşılaşılan durumlarda yani krizde, turizm gibi talep esnekliği büyük sektörlerde daha etkili olmaktadır. Talebin esnek oluşu, turizmi krizlerin olumsuz yansımalarının en fazla etkilediği sektörlerden birisi haline dönüştürmüştür. Turizm işletmeleri pazar paylarını korumak, rekabete karşı koymak ya da rekabet üstünlüğü sağlamak için tüketici satın alma davranışlarını en ince ayrıntısına kadar irdelemeye çalışmaktadırlar.2008 yılında mortgage kredileri ile ortaya çıkan kriz kısa sürede bütün dünyayı etkisi altına almıştır. Türkiye'de turizm sektörü de bu durumdan payını almıştır. Bu çalışmada Muğla ilinin Bodrum ilçesindeki sektörün lokomotif gücü; turistik tüketicileri incelenmiştir.Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kriz ve kriz yönetiminin bütün yönleri ele alınmıştır. İkinci bölümde ise tüketici davranışı kavramı, tüketici davranış modelleri ve tüketici davranışını etkileyen faktörler ve karar süreci incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise Dünya'da ve Türkiye'de turizm incelenmiş ve Türkiye'de sektörün durumu gözler önüne serilmiştir. Turizm yönetiminde kriz yönetimi detaylı bir şekilde ve dünyadan güncel örneklerle incelenmiştir. Dördüncü ve son bölümde ise, Muğla ili Bodrum ilçesinde kriz dönemlerinde tüketicilerin davranışları irdelenmiştir.
dc.description.abstractTourism is the fastest growing sector and it has seen constant changing in whole world. According to the World Tourism Organization, upcoming 20 year these fastest growing rate will continue when we compare to the other sectors.Unexpected and fastest growing situations that we called in crises, tourism has more demand elasticity when we compare to the other sectors. Tourism facilities in order to maintain their market share, minimize the competition and maintain their market leadership they give much more importance to the customer behaviors and every day besides to other perspectives they try to also emphasize on customer behaviors different perspective.The economic crisis which broke out in 2008 by the mortgage loan of USA and is affected whole world. Tourism sector is also seriously affected from it. At this study, we would like to figure out the locomotive power of the sector; in the district of Bodrum in Muğla tourist behaviors in order to decrease the negative effects of crisis.The research has got four parts. At first part, we emphasize on crisis and crises management in whole parts. At the second part, definition of customer behavior, models of customer behavior, customer affecting factors and decision progress are mentioned. At the third part, tourism sector in world and Turkey are figured out. Crises in tourism management with detailed and current examples are given. At last, consumer behaviors are detailed investigated in Bodrum in Muğla.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKriz dönemlerinde turistlerin satın alma davranışlarını incelenmesi: Bodrum örneği
dc.title.alternativeAnalysis of tourist consumer behaviors in crises periods in Bodrum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEconomic crisis
dc.subject.ytmEconomical crisis 2008
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmMuğla-Bodrum
dc.subject.ytmCrisis
dc.subject.ytmCrisis management
dc.identifier.yokid392908
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278523
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess