Show simple item record

dc.contributor.advisorErkızan, Hatice Nur
dc.contributor.authorKahyaoğlu, Elif Eylem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:34:12Z
dc.date.available2020-12-29T13:34:12Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428859
dc.description.abstractİlk bölümünde Greklerin temel toplum yapısı, eğitim anlayışları ve eğitimin tüm hayatlarıyla olan ilişkisi ele alınmıştır. Devletin eğitimdeki rolü üzerinde durularak Grek eğitiminin temelini oluşturan beden eğitimi ve ruh eğitimi ele alınarak incelenmiştir. Eğitimin toplum yaşamıyla nasıl bir ilişki içerisinde olduğu üzerinde durulmuş, eğitim sistemi açıklanmaya çalışılmıştır. Bu bölümde ayrıca ilgili döneme ilişkin çeşitli eğitim uygulamaları da ele alınmıştır. ikinci bölümünde ise bedensel gelişim, erdem ve etik gibi temel kavramlar ışığında Aristoteles'in eğitim üzerine olan görüşlerinin ele alınmasının yanı sıra eğitim ve eğitimin etkileri de ele alınıp işlevleri irdelenmiştir. Ortaçağ Müslüman filozoflar ve yazarlar tarafından ilk öğretmen unvanı verilen Aristoteles'in eğitim ile siyaset ilişkisi üzerinde durulmuştur. Aristoteles'in Politika adlı eserinin ışığında eğitim ile ilgili görüşleri ele alınmıştır. Eğitimin amacının ne olması gerektiği üzerinde durulmuştur. Aristoteles eğitimle çocukların kişilik, yetenek ve becerilerini nasıl geliştirmesi gerektiğini belirtip, eğitimin akıl ve alışkanlıkla ilgili olduğu üzerinde durarak aklın doğru kullanılmasını sağladığını belirtir.
dc.description.abstractIn the first part of the study the Greeks? fundamental society structure, education insight and the relation of the education with their whole life is covered. Emphasizing the role of the government body education and soul education, that constitutes the fundamental of the Greek education, is examined. In which way the education is related to society life is emphasized and the education system is tried to be explained. In this part various education implementations of the related period is also covered.In the second part of the study besides the examination of the Aristoteles? thoughts over education in the light of fundamental notions such as physical development, virtue and ethic, education and the effects of education are also examined and their functions are discussed. The relation of Aristoteles, who was given the title of the first teacher by the Middle Ages Muslim philosophers, with education and politics is emphasized. In the light of his work named Politics the thoughts of Aristoteles about education are discussed. What should be the purpose of education is emphasized. Aristoteles denotes how the personality, skills and talents of the kids should be developed with education, emphasizing that the education is about mind and habits, he states that education ensures the right use of the mind.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleGreklerde ve Aristoteles`te eğitim
dc.title.alternativeEducation in Aristoteles' and education in Greeks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGreek Period
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmAristotle
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.identifier.yokid396164
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278515
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess