Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Umut
dc.contributor.authorUçar, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T13:34:04Z
dc.date.available2020-12-29T13:34:04Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428813
dc.description.abstractİç girişimcilik konusu rekabetin hızla arttığı günümüz iş ortamında hem akademik çevrenin hem de sektördeki aktörlerin ilgisini yoğun şekilde çekmeye başlamıştır. İç girişimciliğin önem kazanmasında, işletmeler arası yoğun rekabet ve çevresel değişimin hızı ön plana çıkmaktadır. Bu yönüyle iç girişimcilik, işletmeler için küresel rekabetin ortaya çıkardığı baskıyı ve bu tepkiye cevap vermeyi sağlamada önemli bir araç olarak görülmeye başlamıştır. İç girişimcilik, basit şekilde, faaliyet halindeki organizasyonlarda yürütülen girişimcilik faaliyetleri olarak tanımlanmakta ve örgütlerin var olan potansiyellerini en etkili biçimde kullanmalarına olanak sağlamaktadır.Rekabetin yoğun olarak yaşandığı tüm sektörlerde olduğu gibi, turizm sektöründe de rekabetin artmasıyla birlikte iç girişimcilik önemli bir araç veya yöntem olarak görülmeye başlamıştır. Artan önemine rağmen, literatür incelendiğinde otel işletmelerinde iç girişimcilik konusuna ilişkin çok fazla araştırma yapılmadığı, yapılan çalışmaların ise son beş yıllık dönemi kapsadığı dikkati çekmektedir. Bu sebeple, bu çalışmada otel yöneticilerinin iç girişimcilik yönelimlerini belirlemek amaçlanmıştır.Çalışmanın ilk bölümünde, genel olarak girişimcilik kavramına ve girişimcilik kavramı ile bağlantılı diğer kavramlara yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, iç girişimciliğin tanımına ve boyutlarına ilişkin detaylı bilgiler verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında ise, Marmaris ilçesinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin 186 yöneticisinden toplanan veriler analiz edilmiş ve elde edilen sonuçlar aktarılmıştır.Araştırmanın sonucunda, otel yöneticilerinin risk alma ve proaktiflik boyutlarına ilişkin algılamalarının düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Yenilik boyutuna ilişkin algılamalarının diğer boyutlara göre daha yüksek düzeyde olduğu dikkati çekmektedir. Bununla birlikte, organik tarzda örgütsel özellikler ile iç girişimcilik boyutları arasında anlamlı ve pozitif düzeyde ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, yapılan varyans analizi iç girişimcilik boyutlarının örneklemin bazı özelliklerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, İç Girişimcilik, Otel Yöneticileri.
dc.description.abstractNowadays, business environment where the competition is increasing rapidly, intrapreneurship has started to attract both the academic community and the actors in sector. In gaining importance of intrapreneurship, the intense competition among companies and rate of environmental change come to the fore. In this aspect, intrapreneurship has started to be seen as providing an important tool for businesses towards the pressure posed by global competition and to respond to this reaction. Simply, intrapreneurship is defined as entrepreneurial activities carried out in active organizations and help organizations to use existing potential most effectively. As in all highly competitive sectors, intrapreneurship has begun to be seen as an important tool or method with the increasing competition as well as in the tourism sector. When the literature is searched, it can be seen that there is not much research about intrapreneurship in hotel managements despite the increasing importance and it is remarkable that the studies have been done in the last five years. Therefore, it is aimed to determine the intrapreneurship orientations of the hotel managers in this study.In the first part of the study, the concept of entrepreneurship in general and other concepts in conjunction with entrepreneurship are mentioned. In the second part, detailed information is given regarding the definition and dimensions of internal entrepreneurship. In the application part of the study, the data collected from 186 managers of 4 and 5 star hotels in the town of Marmaris have been analyzed and the results are given.As a result of the study, hotel managers' perceptions of the dimensions of risk-taking and proactiveness have been found to be low. Perceptions about the innovation are higher than other dimensions. However, it is determined that there is significant and positive relationship between the flexible organizational characteristics and dimensions of the intrapreneurship. In addition, the analysis of variance showed differences in the perception of intrapreneurship according to characteristics of the sample.Key Words: Entrepreneurship, Intrapreneurship, Hotel Managers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel yöneticilerinin iç girişimcilik yönelimlerinin analizi
dc.title.alternativeAnalysis of hotel managers? intrapreneurship orientations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmOrganizational entrepreneurship
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmHotel managers
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid406180
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289714
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess