Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Burhan
dc.contributor.authorOk, Serap
dc.date.accessioned2020-12-29T13:34:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:34:03Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428805
dc.description.abstractOtel işletmelerinin müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesinde başarılı olması, sundukları ürünlerin kalitesi açısından oldukça önemlidir. Günümüzde ürün çeşitliliğinin yanı sıra, hizmet ve düzenlemelerde de çeşitlenme görülmektedir. Bu durum rekabeti artırırken işletmelerin hizmet ve kalite gibi müşteri memnuniyetini artıracak ve sadık müşteriler kazandıracak rekabet araçlarına önem vermelerine yol açmaktadır. Günümüzde bir otel işletmesinin rekabette ön plana çıkmasını sağlayacak en önemli unsurların başında müşteri şikayetlerinin etkin ve hızlı bir şekilde çözülmesi, kaliteli hizmetler sunmak ve sadakati artırıcı düzenlemeler yapmak gelmektedir.Çalışmanın ilk bölümünde şikayet kavramı, şikayet süreci ve düzeyleri, şikayet eden müşterilerin özellikleri, şikayetçi tipleri, şikayet toplama yöntemleri ve şikayet yönetimi konusuna ilişkin bilgi aktarılmıştır. İkinci bölümde, hizmet kalitesi ve sadakat kavramları üzerinde durulmuş ve bu kavramların arasındaki ilişkiden bahsedilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında ise, İstanbul'da bir otel işletmesinde konaklayan yerli müşterilerden elde edilen veriler analiz edilmiştir. Müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesinin hizmet kalitesi ve müşteri sadakatine etkisini ölçmek amacıyla veri toplama yöntemlerinden anket tekniğinden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, müşterilerin şikayetleri otel yönetimi tarafından doğru ve zamanında değerlendirildiğinde ve personelin şikayetleri dinlemesi ve çözümü hakkında bilgi vermesi müşterilerin işletme ile ilgili görüşlerini olumlu yönde değiştirmektedir. Müşterilerin şikayetlerin dikkate alınmasına bağlı hizmet kalitesi algıları da olumlu yönde değişmekte yani müşterilerin gözünde otelin sunduğu hizmetlerin kalitesi artmakta ve bu müşterilerin şikayetlerinin dikkate alınmasına bağlı olarak otele karşı sadakatleri de artmaktadır. Müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesinin hem hizmet kalitesine algısını hem de müşteri sadakati konularında pozitif etkileşim olduğu katılımcı grubun araştırma sorularına verdikleri cevaplardan tespit edilmiştir. Ancak bu etkinin sadakat boyutunda daha yüksek olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractBeing successful on evaluation of customer complaints in hotel business, in addition to the products they offer quality of services are very important. Today, product diversity, as well as the diversification of services and regulations are observed. This situation increased competition and additionally led to give importance on competitive tools of service and quality to increase customer satisfaction and obtain loyal customers. The most important element in the leading of the competition is resolving customer complaints effectively and quickly, providing quality services and making arrangements to increase loyalty.In the first part of the study, we gave information on the following, the concept of customer complaints, complaints process and the levels, complained customers characteristics, types of complainants, complaint collection methods and management of complaints. In the second part we focused on the quality of service and loyalty and mentioned on the relationship between these concepts. In the application part of the study, we have analyzed the data obtained from the customers that stayed in a hotel in İstanbul. In order to measure the impact on the service quality and customer loyalty of the evaluation of customer complaints questionnaire technique is utilized.As a result of our research, accurate and timely assessment of customers' complaints by hotel management and listening to complaints and providing information on the solution by hotel staff change customers? views positively. Taking into consideration the customer complaints change positively service quality perceptions in other words the quality of services offered by the hotel and results from the consideration of complaints loyalty of the customers increase. Positive interaction of evaluation of customer complaints about service quality perception and customer loyalty determined from the answers of attendees in the group research. However, this effect is higher in loyalty.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesi, hizmet kalitesi algısı ve müşteri sadakati üzerine etkisi
dc.title.alternativeEvaluation of customer complaints in the hotels and effects on service quality perception and customer loyalty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmCustomer complaints
dc.subject.ytmComplaint
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmLoyalty
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmComplain handling
dc.subject.ytmHotels
dc.identifier.yokid405663
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289715
dc.description.pages1
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess