Show simple item record

dc.contributor.advisorSaygın, Özcan
dc.contributor.authorTaşkinöz, Cem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:33:57Z
dc.date.available2020-12-29T13:33:57Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428767
dc.description.abstractBu araştırma, 9-11 yaş arası ilköğretim öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyinin yaşa ve cinsiyete göre araştırılmasını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya yaşları 9,10 ve 11 olan 244 öğrenci katılmıştır. Fiziksel uygunluk özellikleri olarak boy, beden ağırlığı, vücut kompozisyonu, vücut yağ oranı, Maks VO2, kuvvet, esneklik ve anaerobik güç değerleri ölçümleri yapılmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda erkek çocukların Maks VO2, el kavrama kuvveti ve anaerobik güç performanslarının kız öğrencilerden daha yüksek, esneklik ve vücut yağ oranının da kızlarda daha yüksek olduğu bulunmuştur.Araştırmaya katılan kız ve erkek çocukların günlük enerji tüketimi bazal metabolizma oranı ve fiziksel aktivitede değerlerinin yapılan araştırma sonuçlarına göre aritmetik ortalama değerleri erkeklerin kızlardan daha aktif olduklarını göstermektedir. Dolayısıyla erkeklerin günlük enerji tüketimlerinin kızlardan daha fazladır. Bu değerler araştırmaya katılan kız ve erkek çocukların günlük enerji ve fiziksel aktivite düzeyi değişkenlerinde p<,0,01 bazal metabolizma oranı değişkenlerinde ise p<0,05 düzeyinde erkekler lehine anlamlı farklılıklar işaret etmektedir.Sonuç olarak; 9-11 yaş ilköğretim öğrencilerinin yaşa ve cinsiyete göre araştırılmasında yapılan çalışmalar sonucunda erkeklerin kızlardan Maks VO2 ve el kavrama kuvveti daha yüksek olup kızlarda ise erkeklere oranla daha esnek ve vücut yağ oranı daha yüksektir.Anahtar Sözcükler: Fiziksel Aktivite, Vücut Kompozisyonu, Maks VO2, Fiziksel Uygunluk.
dc.description.abstractThis research has been done to analyse level of physical activity of primary school students between 9 and 11 years old according to their age and sex. 244 students at the age of 9,10 and 11 participated in to this research. As physical activity characteristics, height, weight of body, body composition, body-fat percent, Max VO2, flexibility and anaerobic power measures have been done. As the results of the research, boys? Max VO2, hand grip, strenght of anaerobic power scoress higher than girls?. Flexibility and body fat percent scores were scales have been higher in girls than boys.According to results of ratio of daily consuming basal metabolism of boys and girls participated in research and scale of physical activity, arithmetic average is more in boys than in girls. That?s why boys? daily energy consuming is more in boys than in girls. These results showed meaningfully differences that boys? and girls? daily energy consuming and physical activities? level`s variant is p<0,01 in basal metabolism ratio variant is p<0,05 in favour of boys.As the result; at the result of research have been done according to their age and sex, boys? hand-grip strenght and Max VO2 are more than girls beside flexibility and ratio of body fat percent are more in girls than boys.Key words: Physical Activity, Body Composition, Max VO2, Physical Fitnessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title9-11 yaş ilköğretim öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyinin yaşa ve cinsiyete göre araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of physical activity on elementary school students age 9-11 by age and sex
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmAge
dc.subject.ytmHealth
dc.subject.ytmPhysical fitness
dc.subject.ytmBody condition score
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmAge factors
dc.subject.ytmBody composition
dc.subject.ytmPhysical fitness test
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.identifier.yokid408992
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289721
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess