Show simple item record

dc.contributor.advisorBekar, Aydan
dc.contributor.authorAyaz Olay, Nermin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:33:18Z
dc.date.available2020-12-29T13:33:18Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428535
dc.description.abstractBu çalışmada, Fethiye'ye tatil amaçlı gelen İngiliz turistlerin taklit ürün satın alma davranışları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Fethiye'ye tatil için gelip konaklayan 109 İngiliz turist oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde mutlak ve yüzde değer, aritmetik ortalama, student's t testi, varyans analizi kullanılmıştır.Araştırma kapsamına alınan İngiliz turistlerden kadın turistlerin, erkek turistlere oranla çoğunlukta olduğu görülmüştür. Turistlerin % 82,6'sı taklit ürün fiyatlarını ucuz bulurken, % 70,6'sı taklit ürün alışverişi için 1-4 saat arasında zaman harcamıştır. Alışverişte çoğunlukla ¨500 ve altında para harcandığı tespit edilmiştir. Eğitim seviyesi arttıkça taklit ürün satın alınan yerin mağazalar olduğu görülmüştür. İngiliz turistlerin, fiyatının uygun olmasından (% 37,6) ve gerçeğine benzemesinden (% 23,9) dolayı taklit ürün satın aldıkları belirlenmiştir. Taklit ürünlerin kanuni boşluklardan yararlanılıp üretildiğini düşünenlerin sayısı oldukça fazladır. Bununla birlikte taklit ürün ticareti İngiliz turistler tarafından onaylanmaktadır. Lise ve mesleki eğitim mezunları çoğunlukla bu ürünlerin Türkiye ekonomisine katkı sağladığını düşünmektedirler. İngiliz turistler genel olarak alışveriş deneyimlerinden, ürün kalite ve çeşitliliğinden, satış personelinin yabancı dil bilgisinden memnundur. Bu bulgular ışığında taklit ürün satın alma davranışına yönelik öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Taklit, Taklitçilik, Taklit Ürün, Satın Alma, Tüketici Davranışı, Fethiye.
dc.description.abstractIn this search, the behaviour of worldwide brand?s counterfeit products consuming by English tourists in Fethiye has been investigated. 109 English tourists who had been in Fethiye for holiday are sampling of the search. The data of study has been collected by researcher who improved questionnaire. For analizing data frequency, percentage, arithmetic mean, student?s t test, variance analyse has been used.Among the English tourists, who are a participant, number of women are more than number of men. While 82,6 % of English tourists find the price cheap, 70,6 % spent 1-4 hours for counterfeit shopping. It is determined that majorty of English tourists has been spent ¨500 and less for counterfeit product shopping. It has been determined that because of the cheap price and look a like original, English tourists bought counterfeit products. They have spent between 1-4 hours for shopping. Because of reasonable price (37,6 %) and look a like orginal (23,9 %) tourists bought counterfeit products. Majority of participant think that there is counterfeiting because of inadequate laws. In addition they approve counterfeit trade. The high school and vacational school graduates think that counterfeit products contribute to Turkish economy. Foreign tourists are generally satisfied from shopping experience, products quality and variance and salesman?s language skills. With these finding, suggestions about behaviour of purchase counterfeit products, has been offered.Key Words: Counterfeit, Counterfeiting, Counterfeit Product, Purchase, Consumer Behaviour, Fethiye.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleİngiliz turistlerin taklit ürün satın alma davranışının incelenmesi: Fethiye örneği
dc.title.alternativeThe study of english tourists purchasing behaviour of counterfeit product: The case of Fethiye
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmImitate
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmBritish
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmTouristic products
dc.identifier.yokid436375
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319431
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess