Control of single axis electromagnetic levitation system
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Manyetik olarak havaya kaldırma mühendislik alanında en çekici konulardan biridir. Yerçekimi kuvvetine karşı kuvvet üretmenin bir örneği manyetik askıdır. Manyetik olarak havada giden trenler bu konunun bir uygulamasıdır ve tek eksen manyetik askı sistemleri (TEMAS) bunun ilk aşamasıdır.Bu çalışmada, matematiksel modelleme ve denetim açısından TEMAS çalışılmıştır. solenoid ve U-tip elektromıknatısları kullanılarak yapılan TEMAS' nin matematiksel modelleri türetilmiştir. Model manyetik alan kuvvetinden dolayı ikinci dereceden denklem içermektedir. Sistem doğrusal değildir ve doğrusal denetleme teknikleriyle denetlenemez. Bu sorunu aşmak için denklem Taylor seri açılımı metodu kullanılarak denge mesafesinde doğrusallaştırılır. Doğrusallaştırılmış kararsız sistemi denetlemek için oransal-türev ve faz ilerlemeli düzenleyiciler tasarlanır.Hall-etkisi algılayıcı selonoid tip elektromanyetik askı sisteminde (MAS) kullanılırken endüktif algılayıcı U-tip MAS' da kullanıldı. Ölçüm verileri işleme ve kontrol sinyallerini üretmek için Microchip'in dsPIC30F4011'i kullanıldı.Metal top veya sürekli mıknatıs disk yerçekimi kuvvetine karşı istenilen başarı ölçütleriyle denge konumunda başarılı bir şekilde askıda tutuldu. Deneysel ve benzetme çalışmalarının sonuçları faz-ilerlemeli denetleyicinin oransal-türev denetleyiciye nazaran bu istem için daha başarılı olduğu görüldü. One of the most attractive topics in engineering is Magnetic Levitation (Maglev). Maglev is an example of creating anti-gravity force. Maglev train is an application of this subject and single-axis electromagnetic suspension system (SAEMSS) is the first stage of them.In this study, SAEMSS is studied in terms of mathematical modelling and controlling. Mathematical models of the SAEMSS with the solenoid-type and U-type electromagnets are derived. This model contains second order polynomial because of magnetic force equation. Therefore, system is nonlinear and cannot be controlled by using linear control techniques. To overcome this problem the nonlinear equation is linearized at the equilibrium distance using Taylor series expansion method. PD and phase-lead compensators are designed to control the linearized unstable system.Hall-effect sensor is used in solenoid type electromagnetic levitation system (ELS) and inductive sensor used in U-type ELS. Microchips? dsPIC30F4011 is chosen to process the measurement data and to generate the control signals.A metal ball or a permanent magnet disk is successfully levitated at the certain set position with desired performance criteria against gravity force. Results of the simulation and experimental works show that phase lead controller has better performance than PD controller for both systems.
Collections