Show simple item record

dc.contributor.advisorAsunakutlu, Tuncer
dc.contributor.authorŞahin, Hülya
dc.date.accessioned2020-12-29T13:33:12Z
dc.date.available2020-12-29T13:33:12Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428499
dc.description.abstractToplam kalite yönetimi, etkili bir şekilde uygulandığında çok olumlu sonuçlar veren bir sistem olarak, genel bir kabul görmektedir. Ancak, gerek sağlık hizmetlerinin komplike yapısı, gerekse Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin kamu kurumları olmasından kaynaklanan özel durumlar nedeniyle TKY uygulamaları sırasında birtakım güçlüklerle karşılaşılmaktadır. Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerde TKY uygulamalarının önünde engel oluşturan bu durumlara rağmen maliyetleri düşürmek, verimi ve kaliteyi artırmak, hasta, çalışan memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak gerekmekte ve deneyimler bunun başarılabileceğini göstermektedir.Bu çalışmada Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerde TKY uygulamaları sırasında karşılaşılan engeller konu edilmiştir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde TKY ile ilgili kavramsal açıklamalar, ikinci bölümde sağlık hizmetlerinde TKY uygulamaları ve uygulamalar sırasında karşılaşılan engellerle ilgili açıklamalar yer almaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise Muğla Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde yürütülen anket çalışması, hastane yönetimi ile yapılan görüşmeler yoluyla elde edilen bulgular ve bunlara ilişkin değerlendirmeler yer almaktadır.Sonuç olarak; Araştırmanın yapıldığı Muğla Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde TKY uygulamaları sırasında birtakım engellerle karşılaşıldığı bulgulanmıştır. Bu engellerin en başında gelen konular; Çalışanların TKY uygulamaları için motivasyonunun sağlanmasına ilişkin sorunlar ve hastane çalışanları tarafından, çalışan memnuniyetine önem verilmediğinin düşünülmesidir. Hastane yönetimi de diğer işlerin yoğunluğu nedeniyle motivasyon konusunda sistematik bir uygulamanın sağlanamadığını belirtmiştir. Yönetim, genel olarak çalışan memnuniyetine önem verilmeye çalışıldığını, ancak beklentilerin karşılanması konusunda imkanların yetersiz kaldığını ifade etmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Sağlık Hizmetlerinde Kalite, Hastanelerde Toplam Kalite Yönetimi.
dc.description.abstractTotal quality management is generally accepted as a system that have very positive results when effectively administered. However, numbers of the difficulties are encountered in the practice of TQM because of the special circumstances arising from the complicated structure of the health services and hospitals as public institutions that are under the Ministry of Health. Although, these conditions constitute an obstacle to TQM in these hospitals, to reduce costs, to improve efficiency and quality, to maximize employee and patient satisfaction should be needed. Experience shows this can be achieved.The barriers which are encountered during TQM practices in hospitals under the Ministry of Health are the subject of this study. Work consists of three parts. A conceptual explanation about TQM is the first part of the study, and the second section provides information about TQM practices in health care, and obstacles encountered during applications. In the third section involves the survey conducted in Muğla University Training and Research Hospital, the findings obtained through interviews with hospital management, and assessments related to all these documents.As a result, it is found that there are several obstacles which are faced during TQM practices in the the Mugla University Training and Research Hospital. The issues at the top of these obstacles are problems regarding the provision of employee motivation for TQM practices by hospital staff. Also, the hospital staff thinks that the attention to employee satisfaction is not enough. This is another important obstacle. The hospital management states that they can?t perform the systematic application about satisfaction because of the intensity of other responsibilities. Management, in general, states that they are trying to give attention to employee satisfaction. They also expressed that the facilities, in the hospital, are insufficient to meet the expectations.Key words: Quality, Total Quality Management, Health Care Quality, Total Quality Management in Hospitals.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık Bakanlığı`na bağlı hastanelerde toplam kalite yönetimi uygulamalarında karşılaşılan engeller ve bir araştırma
dc.title.alternativeThe barriers whichare encountered during total quality management practices in hospitals under the Ministry of Healthand a reserch
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmState hospitals
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmHospitals
dc.identifier.yokid433658
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319435
dc.description.pages234
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess