Show simple item record

dc.contributor.advisorDuman, Savaş
dc.contributor.advisorÇağlayan, Savaş
dc.contributor.authorGür, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T13:33:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:33:11Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428490
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; futbolun bir endüstriye dönüşmesi sonrası oyunun önemli bir parçası olan taraftarların bu süreçte uğradıkları değişimi sosyolojik bir yaklaşımla değerlendirmeye çalışmaktır.Araştırmanın evrenini Trabzonspor taraftarları oluştururken, örneklemi ise anket uygulaması ve mülakatlara katılan toplam 180 Trabzonspor taraftarı oluşturmuştur. Araştırma nitel bir çalışma olarak planlanmış olup gözlem, mülakat ve anket metotlarından yararlanılmıştır.Araştırma süresince konuyla ilgili literatür taraması yapılmış, 26/11/2012-28/12/2012 tarihleri arasında Trabzonspor'un 4 lig maçı ve 1 kupa maçına gidilmiştir. 85 kale arkası taraftan ve 85 kapalı tribün taraftarı olmak üzere toplam 170 taraftarla birlikte anket çalışması yapılmıştır. Trabzonspor'un tribün liderleri ve taraftarları ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir.Anket sonuçları SPSS programı aracılığıyla frekans ve yüzde değerleri alınarak incelenmiş ve elde edilen sonuçlar mülakat ve gözlem sonuçları ile teorik bir çerçevede tartışılmıştır.Araştırma sonucunda; Trabzonspor taraftarının endüstriyel futbol ile olan ilişkisi, bu ilişkinin tribünlere yansımaları ve bu süreç içerisinde taraftarların geçirdiği değişim, bu değişimin Türk futboluna etkisi sosyoloji biliminin araçları esas alınarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; ülkemizde bir taraftan futbol endüstrisi kendini var etmeye çalışırken diğer taraftan buna uygun planlı ve sistemli bir çalışmanın yürütülmediği görülmüştür.Anahtar kelimeler: Taraftar, Seyirci, Müşteri Seyirci, Endüstriyel
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the changes undergone by the fans, who are an important element of the play after the transformation of the football to an industry, during this process with a sociological approach.The fans of Trabzonspor constitute the population of the study and the sample group consists of a total of 180 Trabzonspor fans who participated in the questionnaire and interviews. The research is designed as a qualitative study and methods of observation, interview, and questionnaire are used in the study.A review of the related literature was performed throughout the study; and four league matches and one cup match of Trabzonspor between 26.11.2012 and 28.12.2012 were gone. A questionnaire study was realized with 170 fans in total: 85 fans from the back-goal and 85 fans from the covered grandstand. Grandstand leaders and fans of Trabzonspor were interviewed.The results of the questionnaire were analyzed using SPSS program and taking frequency and percentage and obtained results were discussed with interview and observation results within a theoretical framework.In consequence of the study, the relation of Trabzonspor fans with football as an industrial game, the reflections of this relation to grandstands, the transformation of fans in this process and the effect of such transformation on Turkish football were assessed based on the objectives of the science of sociology. As a conclusion, it's observed that while the industry of football has come into being in our country, no appropriate planned and systematic work has been executed in this respect.Key words: fan, spectator, client spectator, industrial footballen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleFutbolun oluşturduğu sosyal bir grup: Müşteri seyirciler
dc.title.alternativeFormed industrial football a social group: Client spectator
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmSupporter
dc.subject.ytmAudiences
dc.subject.ytmCustomers
dc.identifier.yokid454107
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333734
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess