Show simple item record

dc.contributor.advisorÇeken, Hüseyin
dc.contributor.authorAkyurt Kurnaz, Hande
dc.date.accessioned2020-12-29T13:33:05Z
dc.date.available2020-12-29T13:33:05Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428458
dc.description.abstractSon yıllarda gelişen turizm hareketliliği sayesinde yerli ve yabancı turistlerin turizm konusunda ihtiyaçları ve ilgileri de değişmektedir. Değişen ilgileri karşılama konusunda özel ilgi turizm çeşitleri doğmuştur. Bu özel ilgi turizm çeşitlerinden biri de hüzün turizmidir. Hüzün turizmi, acı, keder, üzüntü vb. gibi duyguların yoğun olarak yaşandığı yerlere yapılan seyahatleri kapsamaktadır.Çalışmanın ilk bölümünde özel ilgi turizminin tanımına, özelliklerine, çeşitlerine, özel ilgi turizm çeşitlerinden biri olan hüzün turizminin tanımına, özelliklerine ve hüzün turizmi çeşitlerinden biri olan savaş alanları turizmine yer verilmektedir.Çalışmanın ikinci bölümünde, Yapısal Eşitlik Modeli'ne ait kavramsal inceleme yapılmıştır. Yapısal Eşitlik Modeli'nin tanımı, tarihçesi, özellikleri, mantığı, değişkenleri, ölçüm modeli, yapısal model ve Yapısal Eşitlik Modeli'nin analiz süreci ele alınmaktadır.Çalışmanın üçüncü bölümünde ise, Çanakkale'yi ziyaret eden yerli turistlerden elde edilen 400 adet anketin verileri analiz edilmiştir. Yerli turistlerin demografik verileri, seyahat özelliklerine ilişkin veriler, çekici-itici faktörlerine ait veriler ve memnuniyet-sadakat düzeylerine ait veriler SPSS 14 paket programı ile incelenmiştir. LISREL 8.54 programı aracılığı ile değişkenler arasındaki ilişkiler Yapısal Eşitlik Modeli ile ortaya konulmuştur.Yapılan analizler sonucunda, çekici faktörler ile memnuniyet düzeyi arasında negatif yönlü bir ilişki belirlenmiştir. Bu bağlamda, yerli turistlerin Çanakkale'yi ziyaret etmelerinin en önemli nedeni Gelibolu Tarihi Milli Parkı olmasına rağmen, memnuniyet düzeylerinin düşük olduğu incelenmiştir. İtici faktörler, yerli turistlerin memnuniyet düzeyini olumlu yönde etkilerken, memnuniyet ve sadakat düzeyleri arasında negatif yönlü bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThanks to the changing mobility in tourism in recent years, the needs and interests of individuals about tourism have changed. In order to meet the varying interests, special interest tourism types arised. One type of the special interest tourism is the dark tourism. Dark tourism includes that people travel to the places experienced intense emotions such as pain, grief, sadness, and so on.In the first part of the study, definition, characteristics and types of special interest tourism, the definition and characteristics of dark tourism that is one sort of special interest tourism and battlefield tourism as a variety of dark tourism are included.In the second part of the study, conceptual analysis related to structural equation modeling has been performed. The definition, history, characteristics, logic, variables, measurement model, structural model of structural equation model and the analysis process of structural equation model are discussed.In the third part of the study, the survey data of 400 questionnaires from local tourists who visit Gallipoli have been analyzed. The demographic data of domestic tourists, the data about their travel characteristics, data of push-pull factors and satisfaction-loyalty levels have been analyzed by SPSS 14 software package programme. With LISREL 8.54 programme, the relationships between the data have been analyzed through structural equation model.As a result of the analysis, a specific relationship between the variables have been appeared. An inverse relationship between the factors of attractiveness and satisfaction has been determined. This states that the satisfaction levels of tourists who visit Gallipoli Historical National Park which is the most important reason to their visit to Gallipoli are very low. While the driving factor positively affects the domestic tourist satisfaction levels, a negative relationship between satisfaction and loyalty factors has been analyzed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleHüzün turizminin iç turizme (İç turizm talebine) etkisi: Çanakkale örneği
dc.title.alternativeThe importance of dark tourism on domestic tourism (Domestic tourism's demand): The case of Canakkale
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourism demand
dc.subject.ytmWar
dc.subject.ytmSadness
dc.subject.ytmTourism species
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmÇanakkale
dc.subject.ytmDomestic tourism
dc.subject.ytmHistorical place
dc.subject.ytmHistorical environment
dc.identifier.yokid462060
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326093
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess