Show simple item record

dc.contributor.advisorTopaloğlu, Cafer
dc.contributor.authorKulakoğlu Dilek, Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T13:32:14Z
dc.date.available2020-12-29T13:32:14Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428152
dc.description.abstractGünümüzde, küreselleşme her alanda kendisini hissettirmekte ve çeşitli paradigma dönüşümlerine neden olmaktadır. Kültürel zeka da son yıllarda, örgütlerin kültürel farklılıkları yönetme sürecinde yönetsel bir dönüşümü simgeleyen bir kavram olarak dikkat çekmektedir. Çalışmada, turizm işletmelerinden biri olan A grubu seyahat acentalarında kültürel zekanın önemi ve farklılıkların yönetilebilmesi sürecindeki etkisi irdelenmektedir. İstanbul, İzmir, Antalya ve Muğla illerinde faaliyet gösteren A grubu seyahat acentalarının yerli ve yabancı yöneticileri üzerinde 310 adet anket uygulanmış ve elde edilen bulgular analiz edilerek yorumlanmıştır. Çalışmada, yapısal eşitlik modeli kullanılarak, kültürel zekanın kültürel farklılıkların yönetimi sürecinde stratejik bir öneme sahip olduğu bulgulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, yöneticilerin kültürel zeka düzeyi ile kültürel farklılıkların yönetimi arasında pozitif yönlü bir ilişki belirlenmiştir. Bu bağlamda, yöneticilerin kültürel zeka düzeyi arttıkça, kültürel farklılıkların yönetimi de güçlenmektedir. Çalışma sonucunda, kültürel farklılıkların etkin yönetilebilmesi için mevcut yönetim stratejilerine alternatif olan kültürel zeka kavramının örgütlere etkisine değinilerek gelecek yıllarda yapılacak çalışmalara çeşitli önerilerde bulunulmaya çalışılmıştır. Kültürel zeka uluslararası yazında çalışılan bir konu olmakla birlikte, Türkiye'de konuya ilişkin çok fazla yayın olmaması nedeniyle çalışmanın, teorik ve pratik anlamda hem literatüre hem de turizm işletmelerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractNowadays, globalization makes feel in every field and it causes paradigm transformations. Also, cultural intelligence stand out as a consept that symbolizes the transformation in the process of cultural differences management by organizations. In this study, it is examined that importance of cultural intelligence and effect in the process of being able to manage cultural differences in A group travel agencies which is one of tourism businesses. 310 survey were implemented on local and foreign managers of A group travel agencies in Istanbul, Izmir, Antalya, Mugla. The findings were commented by analyzing. In the study, cultural intelligence was discovered strategic importance in the process of cultural differences management by using structural equation modeling. As a result of the analysis, it was determined a positive relationship between the cultural intelligence level of managers and management of cultural differences. In this context, as long as the cultural intelligence level of managers increase, management of cultural differences also get strong. Finally, the effect of cultural intelligence concept which is an alternative to classical management strategies was addressed on organizations, so that cultural differences are effectively able to manage. Accordingly, it was try to make some suggestions for surveys which are going to do in future years.A consept of cultural intelligence is a subject that is studied in the international literature. However, the publications related to cultural intelligence in Turkey is not much. So, this study is considered that it contributes to both the litarature and tourism businesses in theory and practice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKültürel farklılıkların yönetimi sürecinde kültürel zekanın etkinliği: A grubu seyahat acentaları yöneticileri üzerine bir alan araştırması
dc.title.alternativeEffectiveness of cultural intelligence throught managing cultural differences: A field research on managers of the 'a' class travel agencies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCultural intelligence
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmTourism business
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmCultural difference
dc.subject.ytmDiversity management
dc.identifier.yokid10025048
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358858
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess