Show simple item record

dc.contributor.advisorBahar, Ozan
dc.contributor.authorÇelik, Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T13:32:09Z
dc.date.available2020-12-29T13:32:09Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428124
dc.description.abstractTurizm sektörü hem gelişmiş, hem de gelişmekte olan ülkelerin ekonomik, kültürel ve sosyal kalkınmasına büyük katkı sağlamaktadır. Ancak uzun bir süre turizmin sadece ekonomik etkilerinin üzerinde durulması negatif etkilerinin göz ardı edilmesine neden olmuştur.Bu noktada sürdürülebilirlik kavramı gündeme gelmiş ve son yıllarda en çok tartışılan konulardan biri olmuştur. Turizm sektöründe artan rekabet ve talepteki değişiklikler başta konaklama işletmeleri olmak üzere sektörün genelinde sürdürülebilir turizmi bir zorunluluk haline getirmiştir. Buradan hareketle yapılacak çalışmanın nihai amacı, yabancı ziyaretçilerin sürdürülebilir turizme yönelik tutumlarının ölçülmesi ve sürdürülebilir turizmin konaklama ve destinasyon seçiminde talebi ne düzeyde etkilediğinin belirlenmesidir. Anket tekniğine dayalı alan araştırmasından oluşan bu çalışmada öncelikle sürdürülebilir turizm ve turizm talebi arasındaki ilişkiye yönelik ilgili literatür ortaya konulduktan sonra dünyadaki sürdürülebilir turizme yönelik örnekler ele alınmıştır. Daha sonra çalışma kapsamında Dalaman Havalimanı ile Muğla il genelinde en önemli turistik çekim merkezleri olan Bodrum, Fethiye, Köyceğiz, Marmaris, Dalyan ve Sarıgerme'de 800 yabancı turiste anket uygulanmış ve 600 veri elde edilmiştir. SPSS 21.1 paket programı kullanılarak sürdürülebilir turizm talebini etkilediği düşünülen faktörlerin analizi yapılmış ve anket sonuçlarının frekans dağılımları hesap edilmiştir.Elde edilen analiz sonuçlarından, eko turizm, kültürel ve doğal mirasın korunması, yavaş şehir, eko-etiket, işletmenin arz yapısı ve rekabet gücünün sürdürülebilir turizm talebini etkilediği gözlenmiştir. Bununla birlikte yabancı ziyaretçilerin %77.6'sı sürdürülebilir turizm sunan işletmeleri diğer işletmelere göre tercih edeceklerini ve %54.3'ü ise sürdürülebilir turizm ürünü sunan işletmeye daha fazla ücret ödemeye gönüllü olacaklarını ifade etmişlerdir. Benzer şekilde her zaman fiyat odaklı turizm anlayışı sergilemenin doğru olmadığını, sürdürülebilir ürün kullanan ve bu konuya gerçek anlamda önem veren destinasyon ve konaklama işletmelerini tercih etme olasılıklarının yüksek olduğunu belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilir turizm , Sürdürülebilir turizm talebi, Turizm talebi, Sosyal medya, Eko-
dc.description.abstractThe tourism sector contributes significantly to the economic, cultural and social development of both developing and developed countries. However, for a relatively long period of time, tourism has been mainly considered in terms of its economic effects, which has lead many to overlook its actual and associated negative impacts. Issues relating to the negative impacts of tourism have engendered the concept of sustainability in tourism, which has become an extensively discussed subject in recent years. Increasing competition and changes in demand within the tourism sector, especially with respect to accommodation services, have made sustainable tourism practices indispensible for the sector in general. The main purpose of this study, which was conducted based on the survey technique, was to assess the attitude of foreign visitors towards sustainable tourism, and to determine the extent to which sustainable tourism affected their choice of destination and accommodation. This study first reviewed the current literature regarding the relationship between sustainable tourism and tourism demand, and then provided examples relating to sustainable tourism from across the world. Following this, a survey was administered to 800 foreign tourists at the Dalaman Airport and at the most important tourist attraction centers of the Muğla Province, which are Bodrum, Fethiye, Köyceğiz, Marmaris, Dalyan and Sarıgerme. A total of 600 data was obtained during the study. Factors that were assumed to affect the demand for sustainable tourism were analyzed using the SPSS 21.1 package program, and the frequency distribution of the survey results were calculated.The analysis of the obtained data demonstrated that eco-tourism, the protection of cultural and natural heritage, eco-labels, the supply structure and competitive strength of businesses, and slow cities affected the demand for sustainable tourism. In addition to this, 77.6% of foreign visitors expressed that they would prefer businesses that engage in sustainable tourism over businesses that do not, while 54.3% expressed that they would be willing to spend more for businesses that provide sustainable tourism products. These foreign visitors similarly expressed that focusing exclusively on prices is not appropriate approach for tourism, and that there is greater likelihood that they would prefer destinations and accommodations that use sustainable products and which attach particular importance to the subject of sustainable tourism.Keywords: Sustainability, Sustainable tourism , Sustainable tourism demand, Tourism demand, Social media, Eco-labelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleSürdürülebilir turizm uygulamalarının turizm talebi üzerine etkileri: Muğla örneği
dc.title.alternativeThe effects of sustainable tourism practices on tourism demand: The case of Muğla
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGreen tourism
dc.subject.ytmEnvironmental tourism
dc.subject.ytmSustainability
dc.subject.ytmSustainable tourism
dc.subject.ytmTourism demand
dc.subject.ytmMuğla
dc.subject.ytmEcotourism
dc.subject.ytmSustainable environment
dc.identifier.yokid10024735
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380702
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess