Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Mehmet
dc.contributor.authorKaplan, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-29T13:31:47Z
dc.date.available2020-12-29T13:31:47Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427987
dc.description.abstractGünümüzde işletmelerin, içinde bulunduğu rekabet ortamı değerlendirildiğinde bir işletmenin; yenilik ve araştırma geliştirme faaliyetlerine önem vermesi, işletmelerin sürekli değişmekte olan piyasa şartlarında varlıklarını devam ettirebilmesi ve rekabet gücünü koruyabilmesi için son derece önemlidir. Buradan hareketle küreselleşme ile birlikte dış ticaretin serbest hale gelmesi ve yeni pazar alanlarının oluşmasıyla rekabet artarak önem kazanmıştır. Ayrıca günümüzde artan rekabet koşullarının öneminin artması ile birlikte işletmeler için rekabet, başarı ve performans hedefi olmuştur. Yenilikçilik ekonomik hayatın tüm döneminde önemli bir olgu iken, günümüzün artan rekabet ortamında işletmelerin ürünlerini, süreçlerini ve örgütsel yapılarını sürekli yenilemeleri, varlıklarını devam ettirmelerinin temel unsuru haline gelmiş olup, yenilik faaliyetleri işletmeler için ekonomik büyümeye ve istihdamın artmasına katkıda bulunan önemli araçlar arasındadır. Çalışmanın amacı Muğla ilinde faaliyet gösteren mermer işletmelerinin yenilik kapasitelerini ve rekabet güçlerinin analiz etmektir. Çalışmada Muğla'da bulunan mermer işletmelerinin tercih edilmesinin sebebi, Muğla'nın Türkiye mermer üretiminin yaklaşık %20'sini karşılıyor olması ve mermer işletmeciliğinin, turizm ve tarımdan sonra en önemli sektör olmasıdır. Bu kapsamda üç bölümden oluşan çalışmanın ilk iki bölümü teorik altyapıyı, üçüncü bölüm ise alan araştırması sonuçlarını ve bulguların analizini içermektedir. Anahtar kelimeler: Yenilik, yenilik stratejileri, rekabet, rekabet stratejileri, mermer işletmeleri.
dc.description.abstractWhen the competitive environment in which contemporary organizations are operating is considered, it becomes clear that the organizations should attach great importance to innovations and research and development to sustain their existence in constantly changing market conditions and protect their competitiveness. Moreover, with the increasing importance of competition conditions in today's world, competition has become a target of achievement and performance. While innovation has been important phenomenon in all the stages of economic life, continuous renewal of company products, processes and organizational structures has become a basic factor for organizations to sustain their existence in today's economic environment of increasing competition and innovative activities are one of the important tools contributing to economic growth and growth in employment. The purpose of the present study is to analyze the innovative capacity and competitiveness of the marble organizations operating in Muğla. The reason for selecting the marble organizations in Muğla is the fact that Muğla provides nearly 20% of all the marble production in Turkey and marble production is the third most important sector after tourism and agriculture. In this context, the study was designed in three sections. In the first two sections of the study, theoretical background of the study is established and in the last section, results and analysis of the findings are presented. Key words: Innovation, innovative strategies, competition, competitive strategies, marble firms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMuğla`da faaliyet gösteren mermer işletmelerinin yenilik kapasitesinin ve rekabet gücünün analizi
dc.title.alternativeAnalysis of the innovation capacity and competitiveness of the marble firms in Muğla
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmInnovation strategies
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetitive power
dc.subject.ytmMuğla
dc.subject.ytmInternational competition
dc.subject.ytmMarble enterprises
dc.identifier.yokid10050891
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380680
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess