Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Umut
dc.contributor.authorGündüz, Cemil
dc.date.accessioned2020-12-29T13:31:45Z
dc.date.available2020-12-29T13:31:45Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427973
dc.description.abstractStres, bireyin iş çevresi ve sosyal çevresinde yaşanan değişime ve değişimin hızına paralel son yılların önemli sorunları arasında yer almaya başlamıştır. Stres, iş tatminini düşürdüğü, işgören devir hızını arttırdığı ve hizmet kalitesini olumsuz etkilediği için örgütsel olarak da önemli örgütsel sorunlar arasında görülmektedir. Bu nedenle de, hem akademisyenler hem de sektör tarafından ilgi çekmektedir. Bunun yanında, stres olgusu birey ve çevre arasındaki etkileşimin kalitesini düşürdüğü, kamunun sağlık harcamalarını arttırdığı için hükümetler tarafından da üzerinde önemle durulan konular arasında yer almıştır. Stres olgusu, devlet, toplum ve birey açısından oldukça önem taşımasına rağmen konu yerli ve yabancı literatürde turizm sektörü detayında fazlaca incelenmemiştir. Bu nedenle, bu yüksek lisans tez çalışmasında, stres konusunun Muğla, Antalya ve Adana illerinde faaliyet gösteren yer hizmetleri çalışanlarından veri toplanarak incelenmesi amaçlanmıştır.Bu tez çalışmasında, havalimanı yer hizmeti işletmeleri çalışanlarında stresin kaynağını belirlemek ve stresle başa çıkma yollarını araştırmak amaçlanmıştır. Yer hizmeti işletmeleri yüksek stresli işletmeler olduğu için araştırmaya dahil edilmiştir. Bu çerçevede, Bodrum, Antalya ve Adana havalimanında faaliyet gösteren yer hizmeti işletmelerinin çalışanlarından anket tekniği ile veri toplanmıştır. Çalışmada, stres kaynakları `zamana dayalı` ve `endişeye dayalı` stres kaynakları olarak iki grupta incelenmiştir. Stresle başa çıkma yolları ise, literatürde yer alan çalışmalardan derlenen ifadelerle ölçülmüştür. Araştırmanın sonucunda, zaman faktörünün endişeden daha ön planda yer alan bir stres kaynağı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, stres kaynaklarının yaş ve eğitim durumu değişkenine göre farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonucunda, stresle başa çıkma yöntemlerinin ise, en fazla eğitim durumu değişkenine göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Araştırmada, strese maruz kalanların stres ile başa çıkma konusunda çok farklı yöntemleri çözüm olarak denedikleri de belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm, Stres, Stres Yönetimi, Havalimanları, Yer Hizmetleri.
dc.description.abstractStress has been one of the most important problems today correspondingly changes in work and social environment of individual. Stress, as it decreased work satisfaction, increased work cyclean deffected service quality negatively, is accepted as an organizational problem also. So, both academician sand sector are interested in this problem. Also, as stres decreased the quality of interaction between individual and environment and as it increased public health expenses, governments give importance to this problem. Although stress is important for state, public and individuals, this issue has not been examined by both local and foreign literature as a field. So, in this study, stress is planned to examine by collecting data from ground service workers in Muğla, Antalya and Adana.In this study, stress ar airport ground handling service workers and how to cope with it will be examined. In the study, ground handling services are choosen as they are high stressed. So, by public survey from ground handling service workers in Bodrum, Adana and Antalya airports we got information. In the study, stressources are grouped as `time driven` and `anxiety driven`. Ways of coping with stres have been measured with explanations in present literature.In the conclusion, time has been reported as more important than anxiety. Also, it has been reported that, stresssources change according to age and education. On the other hand, ways of coping with stres change according to age and education. In the study, it has been also reported that stres exposed workers apply different ways to cope with stress.Keywords: Tourism, Stres, Stres Management, Airports, Ground Handling Servicesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel stres ve baş edebilme yolları: Havalimanı-yer hizmetleri çalışanları üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeOrganizational stress and ways of coping with it: An implementation on ground handling service employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational stress
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmCoping with stress
dc.subject.ytmAirports
dc.subject.ytmGround services
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid10058057
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380688
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess