Show simple item record

dc.contributor.advisorBayansalduz, Mehmet
dc.contributor.authorÖcal, Kubilay
dc.date.accessioned2020-12-29T13:31:18Z
dc.date.available2020-12-29T13:31:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427818
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı rekreasyon bölümü öğrencilerinin kariyer planlama stratejileri ve öz liderlik becerilerini araştırmak, bunun yanı sıra bölümünün öğrencilerin kariyer planlama süreçlerini insan kaynakları açısından nasıl yönettiğini ve ne tür katkılar sağladığını ortaya koymaktır. Çalışmada örneklem yöntemi olarak Maksimum Çeşitlilik Örneklemesi yapılmış ve her sınıftan sekiz ve toplamda 32 öğrenci çalışmaya katılmak üzere belirlenmiştir. Sekiz kişilik gruplarla dört odak grup görüşmesi yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak dört temel başlık altında 16 sorudan oluşan bir anket formu geliştirilmiştir. Bu form doğrultusunda odak grup görüşmeleri yapılarak ses kayıtları elde edilmiştir. Katılımcıların açık uçlu sorulara verdikleri sözlü açıklamalar içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Sonuçlara göre katılımcıların neredeyse tamamı rekreasyon bölümünü özel yetenek sınavlarına hazırlanırken ya da bölüme girerken öğrendiklerini, bu bölümün kariyer planlarının içerisinde hiç yer almadığını belirtmişlerdir. Bunun yanında sonuçlar öğrencilerin öğrenim gördükleri sırada rekreasyon ile ilgili çalışma alanlarını kısmen tanıdıklarını fakat mezun olduktan sonra rekreasyon alanında çalışmayı düşünmediklerini ortaya koymaktadır. Öğrencilerin öz liderlik davranışları incelendiğinde ise çoğunluğun yapmaları gereken işler için kendilerini motive edebildikleri görülmektedir.
dc.description.abstractThis study aims to examine the carrier development strategies of Recreation students before, during and after university education. Additionally their self-leadership capacities and the human research management styles of Recreation department are also examined. Thirty two participants were selected from all four grades with maximum variation sampling and data were collected with focus group discussion. Participants were asked 16 questions under four main dimensions. Data were collected with tape recording and data was analyzed using the content analysis (open coding-thematising-categorization) method of qualitative analysis. According to the results, almost all of the participants did not have any kind of information until entrance examination or until the examination preparation courses. Additionally most of the students states that they get partial information about carrier opportunities in recreation during school but they do not want to carry on their career in recreation. When the self-leadership of participant was examined, it is found that students can motivate themselves when it is needed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRekreasyonda kariyer planlama, insan kaynakları yönetimi ve öz liderlik stratejileri
dc.title.alternativeCareer planning, human resources management and self - leadership strategies in recreation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRekreasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHuman resources
dc.subject.ytmSelf-leadership
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmPlanning techniques
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmCareer planning
dc.identifier.yokid10085534
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412214
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess