Show simple item record

dc.contributor.advisorOakley, Nuray Sungur
dc.contributor.authorCelep, Banu
dc.date.accessioned2020-12-29T13:31:05Z
dc.date.available2020-12-29T13:31:05Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427734
dc.description.abstractBu araştırma, resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin işe yabancılaşma düzeylerini, öğretmen görüşlerine dayalı olarak ortaya koymayı amaçlamaktadır. Veriler, Kocaeli ili İzmit merkez ilköğretim okullarında içinden ?basit tesadüfi örnekleme yöntemi? ile belirlenen öğretmenlerden alınmıştır.Araştırma için gerekli olan veriler, Elma'nın (2003) geliştirdiği ?İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İşe Yabancılaşması Ölçeği? kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Öğretmenlerin işe yabancılaşma düzeylerinin cinsiyet ve öğretmen alanı (sınıf ve branş öğretmeni) değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için t-testi, yaş, öğrenim durumu ve kıdem değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için de tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır.Yapılan araştırma sonucunda öğretmenlerin okula yabancılaşma boyutunda işe yabancılaşmaları ?Bazen? düzeyi ile diğer boyutlara göre daha yüksek çıkmıştır. Öğretmenlerin anlamsızlık boyutunda işe yabancılaşmaları her ne kadar ?hiçbir zaman? düzeyinde çıkmış olsa da bu boyutta medeni durum, ve kıdem boyutunda anlamlı farklar bulunmuştur. Buna göre bekârlar ve ayrıca kıdemleri düşük olan öğretmenler yaptıkları işi daha anlamsız bulmaktadır.Anahtar Sözcükler: Yabancılaşma, İşe Yabancılaşma, İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İşe Yabancılaşması
dc.description.abstractThis research aimed to determine the level of the alienation to work of elementary school teachers, depending on the teachers? comments.The data was taken from Kocaeli,İzmit?s elementary schools using the method of ?simple spontaneous sample?.The data for the research was gathered by using the ?Work Alienation Scale?for elementary school teachers developed by Elma (2003). The SPSS (Statistical Package For Social Sciences) was used analyze the data gathered. In order to determine whether or not there has been any difference among the teachers? perceptions in the dimensions of work alienation according to sex and subject area variables, the t-test was used. On the other hand, variance analysis (One-Way ANOVA) was used to determine whether or not there has been any difference among the teachers? age, educational and work experience status.According to the result of the research the level of teachers?school alienation has been higher than the other dimensions on ?sometimes? level .Even teachers?meaningless dimension is on ?never? level; meaningful differences have been found out on marital status and seniority.Meanwhile single and low seniority teachers think that the job they are occupaing have found meaningless.Key Words: Alienation, Work Alienation, Teachers ? Work Alienation In Elementary Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerinin işe yabancılaşması (Kocaeli örneği)
dc.title.alternativeTeachers work alienation in elemantary school (Kocaeli case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid322837
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid231056
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess