Rehabilitation of congested urban arterials:Erbil case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Erbil kentine ait trafik trafik durumunu ortaya koymak ve trafik ağındaki atıl kapasitelerin değerlendirmektir. Bu amaçla kentin enyoğun yol kesimi seçilerek bu kesime ait trafik sayımları doruk saatler içinde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler ve yol geometrisi mikrosimulayon yazılımına girilerek ilgili kesim için yazılım kalibrasyonu ile ilgili kesim modellenmiştir. Kalibre edilmiş model üzerinde yeni altyapı yatırımları gerektirmeyen düşük maliyetli öneriler geliştirilmiş ve mikrosimulasyon ortamında sınanmıştır. Çalışma sonucunda ilgili çalışma kesiminde, yanlış sinyalizasyon ve kavşak tasarımlarından kaynaklanan atıl kapasitelerin olduğu görülmüştür. Bazı kavşakların dönelkavşağa dönüştürülmesiyle trafikte toplam gecikmelerde %28 varan oranlarda iyileşmeler gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: tıkanıklık, simulation, kalibrasyon, sinyalizasyon, dönelkavşak The aim of this study is to reveal status of traffic and assessing potential capacity of Erbil's Urban Network. For this purpose, the most congested segment of the network is selected and traffic surveys are conducted for the segment at peak hours. The data obtained from surveys and road geometry of the segment are entered to microsimulation and modeling of the segments are completed when calibration processes reaches acceptable errors. Some proposals are developed such as traffic signal optimization and roundabout construction for some intersection to improve traffic. The proposals are tested in the microsimulation software. Results show that existence of potential capacity of the segment due to poor signal quality and intersection design. Total delay on the segment can be reduced up to 28% by applying roundabout to some intersections. Keywords: Traffic congestion, microsimulation, calibration, signalization, roundabout
Collections