Show simple item record

dc.contributor.advisorKarsandık Yazıcı, Özlem
dc.contributor.authorKaraçay, Yaşam
dc.date.accessioned2020-12-29T13:29:43Z
dc.date.available2020-12-29T13:29:43Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-07-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427245
dc.description.abstractTürk eğitim tarihinde yaşanan köklü değişim ve reformların, Osmanlı Devleti bünyesinde yer alan ve Aydın vilâyetine bağlı bir sancak konumunda olan Menteşe Sancağı üzerindeki etkisi ve bu kapsamda meydana gelen somut değişiklikler çalışmamızın ana temasını oluşturmuştur.Bu bağlamda çalışmanın giriş kısmında Osmanlı Devleti'nin kuruluşundan itibaren uyguladığı eğitim politikasına, Tanzimat ve moderleşmeyle birlikte bu alanda yürütülen politikalar sonucunda Devletin eğitim konusunda merkez teşkilatında ortaya çıkan yeni yapılanmalara yer verilmiştir. Birinci bölümde klasik dönemde Osmanlı eğitim kurumları, ikinci bölümde Tanzimat Dönemi'nde Menteşe Sancağı'nda eğitim teşkilatı ve son bölümde ise 1876-1908 Menteşe Sancağı'ndaki eğitim kurumları hakkında bilgi verilmiştir. Her üç bölümde de Osmanlı'daki eğitim uygulamalarından kısaca bahsedilerek, bu uygulamaların Menteşe Sancağı üzerindeki yansımaları ele alınmıştır.
dc.description.abstractRadical variation and reform in the history of Turkey, which takes place in the core of Ottoman structure and depends on Aydın province at the position of Mentese sanjak, and concrete changes in this field forms the fundamental theme of the study.In this context, at the beginning of the study education policy of Ottoman Empire since its foundation, reform and the policy conducted with the sense of modernity in this field give a place for reconstruction in the central organization about education. It gives information about under three sections, in the first part Ottoman education institutions in the classical period, in the second part on Mentese sanjak education in the between 1876-1908 and in the final on Mentese sanjak education foundations with 1876-1908. The study deals with education practices in Ottoman Empire by making references in these three sections and the reflections of these practices on Mentese sanjak.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleMenteşe sancağı`nda eğitim (1876-1908)
dc.title.alternativeThe education of Mentese Sanjak
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-13
dc.contributor.departmentTarih Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmOttoman history
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMenteşe Sanjak
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSanjaks
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmEducational policies
dc.identifier.yokid10155994
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476441
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess