Menteşe sancağı`nda eğitim (1876-1908)
dc.contributor.advisor | Karsandık Yazıcı, Özlem | |
dc.contributor.author | Karaçay, Yaşam | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:29:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:29:43Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427245 | |
dc.description.abstract | Türk eğitim tarihinde yaşanan köklü değişim ve reformların, Osmanlı Devleti bünyesinde yer alan ve Aydın vilâyetine bağlı bir sancak konumunda olan Menteşe Sancağı üzerindeki etkisi ve bu kapsamda meydana gelen somut değişiklikler çalışmamızın ana temasını oluşturmuştur.Bu bağlamda çalışmanın giriş kısmında Osmanlı Devleti'nin kuruluşundan itibaren uyguladığı eğitim politikasına, Tanzimat ve moderleşmeyle birlikte bu alanda yürütülen politikalar sonucunda Devletin eğitim konusunda merkez teşkilatında ortaya çıkan yeni yapılanmalara yer verilmiştir. Birinci bölümde klasik dönemde Osmanlı eğitim kurumları, ikinci bölümde Tanzimat Dönemi'nde Menteşe Sancağı'nda eğitim teşkilatı ve son bölümde ise 1876-1908 Menteşe Sancağı'ndaki eğitim kurumları hakkında bilgi verilmiştir. Her üç bölümde de Osmanlı'daki eğitim uygulamalarından kısaca bahsedilerek, bu uygulamaların Menteşe Sancağı üzerindeki yansımaları ele alınmıştır. | |
dc.description.abstract | Radical variation and reform in the history of Turkey, which takes place in the core of Ottoman structure and depends on Aydın province at the position of Mentese sanjak, and concrete changes in this field forms the fundamental theme of the study.In this context, at the beginning of the study education policy of Ottoman Empire since its foundation, reform and the policy conducted with the sense of modernity in this field give a place for reconstruction in the central organization about education. It gives information about under three sections, in the first part Ottoman education institutions in the classical period, in the second part on Mentese sanjak education in the between 1876-1908 and in the final on Mentese sanjak education foundations with 1876-1908. The study deals with education practices in Ottoman Empire by making references in these three sections and the reflections of these practices on Mentese sanjak. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Menteşe sancağı`nda eğitim (1876-1908) | |
dc.title.alternative | The education of Mentese Sanjak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-13 | |
dc.contributor.department | Tarih Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational history | |
dc.subject.ytm | Ottoman history | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Menteşe Sanjak | |
dc.subject.ytm | Ottoman Period | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Sanjaks | |
dc.subject.ytm | Ottoman State | |
dc.subject.ytm | Educational policies | |
dc.identifier.yokid | 10155994 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 476441 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |