Analysis of fatal and injury crashes by geographical information systems: Acase study of Gazi̇antep
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Emniyet Genel Müdürlüğü'nün 2013 yılı istatistiklerine göre Gaziantep ölümlü ve yaralamalı kazalar sıralamasında ülkemizde 10. Sıradadır. Gaziantep'in gelişen ekonomisinden dolayı, alınan göç ve taşıt sayısında yaşanan artışla birlikte trafik kazaları kentin önemli bir sorunu haline gelmiştir, ancak bugüne kadar kazaların nedeni ve coğrafi konumları arasında nedensellik ilişkisi ya da bir model çalışması yapılmamıştır. Böyle bir çalışmanın eksikliği, ölümlü ve yaralanmalı kazaları etkileyen temel ögelere karşı gerçek anlamda çözümler üretmeyi zorlaştırmaktadır. Bu çalışmada Gaziantep'te 2013 yılında gerçekleşen kazalara ait raporlar Bölge Trafik Şube müdürlüğünden alınıp veri tabanına işlenmiştir. Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS)'nin desteği ile Çekirdek Yoğunluk Kestirim yöntemi kullanılarak istatistiki bir model kurulmuş ve kazaların lokasyonlarına göre kaza kara noktalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. CBS desteği kazaların koordinatlarıyla harita üzerinde görüntülenmesi için kullanılmış ve sonrasında kazalar; kaza koordinatları, kaza saati, hava durumu, yol kaplama cinsi, yolun tipi, kaza bölgelerinin kavşaklara yakınlığı, sürücü bilgileri, sürücülerin alkol kullanımı, kazaya karışan araçların sayısı ve türleri, sürücü, yolcu, yaya dağılımları ve oluş sebeplerine göre analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonrası kaza kara noktalarının genelde kavşaklarda oluştuğu belirlenmiştir ve en riskli bölgeler için uygun çözüm önerileri sunulmuştur. According to General Police Department's 2013 statistics, Gaziantep ranks 10 in fatal and injury accident rankings in Turkey. The traffic accidents have became an important issue for Gaziantep as a result of the economical improvement of the city which has led to increased amounts of vehicles and immigrants. However; there is no causal relation or a model study to explain the relativity between the reasons and geographical locations of the accidents. Lack of such a study makes it harder to bring basic factors which affects fatal and injury accidents to a solution in real terms. In this study, it was aimed to identify accident hot spots according to geographical coordinates. For this purpose, information about the accidents which occur in 2013, provided by regional police department and a database created for analyze. With support of Geographical Information System (GIS), Kernel Density Estimation method used for create a model for find the parameters which is effective on accident occurrence. In order to do this, accidents were viewed on a map with locations using Geographical Information System (GIS) and were analyzed according to accident coordinates, time of accident, weather condition, type of road coat, type of road, proximity of accident areas to intersections, driver information, driver's use of alcohol, number and types of cars involved in the accident, driver, passenger, pedestrian distribution and reason of accident occurrence. As a result of the analyses conducted, it is concluded that hot spots are generally on junctures and possible solutions are offered for high risk areas.
Collections