Show simple item record

dc.contributor.advisorCelep, Cevat
dc.contributor.authorKulaksiz, Elif
dc.date.accessioned2020-12-29T13:29:22Z
dc.date.available2020-12-29T13:29:22Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427121
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, AB eğitim programlarından Comenius okul projelerinin sağladığı katkının Türkiye'deki uygulamasına ilişkin katılımcı görüşlerinin saptanmasıdır. Betimsel yöntemdeki tarama modelinde yapılan bu araştırmanın evrenini, 2004-2006 eğitim öğretim yılları arasında Ulusal Ajansa bağlı Avrupa Birliği ? Socrates programlarından Comenius projeleri yapan bütün okullar oluşturmaktadır.Çalışma evrenini, Türkiye genelindeki yedi bölgeden, 20 ilde Avrupa Birliği Sokrates programlarından Comenius okul projelerini yapan 25 okulda proje ekibinde görev alan öğretmenler, öğrenciler ve okulların yöneticileri; ve illerdeki AB ofislerinde Comenius okul projesi yapan koordinatörler araştırmanın çalışma evrenini oluşturmuştur. Araştırma, dört ayrı örneklem grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ulaşılabilen öğretmen sayısı 343, öğrenci sayısı 478, yönetici sayısı 52 iken AB Comenius ofis elemanlarının sayısı 19' dur. Örneklem, ?Türkiye'de bölgelere göre Comenius Okul Projelerin yapan okullarda proje ekibinde yer alan öğretmen, öğrenci, okul yöneticileri ve AB Ofisi Comenius İl Koordinatörleri ? olarak belirlenmiştir.Araştırma sonucunda, öğretmenler Comenius okul projelerinin kültürlerarası iletişimin teşvik edilmesine istenilen seviyede katkı sağladığı, ancak dil öğreniminin desteklenmesi, okulda katılımın artırılması, eğitimde kalitenin artırılmasına ise henüz istenilen seviyede katkı sağlamadığı saptanmıştır. Diğer yandan öğrenciler de Comenius okul projelerinin kültürlerarası iletişimin teşvik edilmesine, eğitimde kalitenin artırılmasına, dil öğreniminin desteklenmesine, okulda katılımın özendirilmesinde istenilen seviyeye henüz ulaşılamadığını ifade etmişlerdir.AB Eğitim programlarında yer alacak katılımcılara dil kulüpleri kurularak yabancı dil konuşma uygulamaları yaptırılabilir. Katılımcıların bilgilendirilmesi, dezavantajları avantaja dönüştürecek bilgiyle donatılması, projelerle ilgili Bakanlık personel sayısının artırılması önerilebilir.Anahtar kelimeler : Türkiye'de Comenius okul projeleri Uygulaması, AB eğitim programları, Yabancı Dil Öğrenimi, Kültürlerarası İletişim, Eğitimde Kalite.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal participants? (teachers?, students?, school administrators? and EU province Comenius coordinators?) perceptions related to the attempts on Comenius school projects in school education in Turkey.The cope of this study, which was carried out based on a descriptive research model is the schools of the National Agency involved in Comenius Projects, one of the Socrates European Union Porgrammes in 2004-2006 education year in Turkey.The findings suggested that teachers consider that Comenius school projects contributed to intercultural communication as much as intended, that; however, it has not contributed to learning foreign languages, to encouraging participation at school, to increasing the quality at education as much as wished. On the other hand, students suggest that Comenius school projects have moderately contributed to encouraging intercultural communication, increasing the quality in education, supporting the learning of foreign languages, increasing the participation at schools, not as much as required.It can be suggested here that the staff who will participate in EU education program should be given chance to make conversation in language clubs by using a foreign language which is used as a native language in partner school and they should be made informed about related issues, that they should be armed with relevant information which will transform disadvantages into advantages, that the number of the staff responsible for these projects could be increased.Key words: Attempts on Comenius Schools Projects in Turkey, European Union Education Programmes, Foreign Language Teaching, Intercultural Communication, Quality in Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAvrupa Birliği Comenius programlarının Türkiye`deki uygulamasına ilişkin katılımcı görüşleri
dc.title.alternativeThe participants' opinions of the implementations of European Union Comenius programmes in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmProjects
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmSocrates
dc.subject.ytmComenius programme
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.identifier.yokid367035
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264671
dc.description.pages226
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess