Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Kenan
dc.contributor.authorYildirim, Yildirim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:29:10Z
dc.date.available2020-12-29T13:29:10Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427062
dc.description.abstractBatılı televizyon dünyasından ve Hollywood yapımlarından vazgeçip kendi içimize döndüğümüz ve kendi dizilerimizi yaptığımız zamanlardan beri diziler hem izleyicilerin hemde programların vazgeçilmezi olmuştur. İlk kez tefrika romanlarıyla başlayan, sonralarında radyo ve televizyonla gelişimini sürdüren pembe diziler izleyicileri etkileme bakımından önemli bir yere sahiptir. Zamanla markaların ve marka yöneticilerinin de dikkatini üzerine çeken bu tür yapımlar farkındalık yaratmak isteyenlerin başvurduğu yöntemlerden olmuştur.Bu araştırmanın amacı, televizyon dizilerinin ve dizi karakterlerinin marka farkındalığı yaratmada etkili olup olmadığını araştırmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için Malatya merkez ilçede halka anket uygulanmış ve dizileri izleyen farklı demografik özelliklere sahip kişilerin düşünceleri öğrenilmiştir. Anket formu küme örneklemesi yöntemiyle seçilen mahallelerin seçilen sokaklarında uygulanmıştır.Anketten toplanan veriler SPSS 11,0 paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir.İlk olarak yaş, cinsiyet, eğitim durumu, seyredilen dizi sayısı ve reklamları izleme sıklığına göre farkındalık düzeyinin değiştiği ortaya çıkarılmıştır. Kadınların erkeklere göre daha çok dizi izlediği ve yaşla birlikte izlenen dizi sayısında azalma olduğu tespit edilmiştir. İzlenen dizi sayısı ile farkındalık düzeyi arasında bir ilişki olduğu ortaya çıkarılmıştır. Kadınların erkeklere göre, bekârların evlilere; evlilerinse dul kişilere göre daha yüksek farkındalık düzeyine sahip olduğu görülmüştür.İkinci olarak yaş, cinsiyet ve eğitim seviyesi ile marka farkındalığı arasındaki ilişkinin pozitif yönde olduğu görülmüştür.Sonuç olarak televizyon dizilerinin ve dizi karakterlerinin marka farkındalığı üzerinde bir etkisinin olduğu sınırlı imkânlarla yapılmış bu araştırmaya dayanılarak söylenebilir.
dc.description.abstractTimes since we give up westerners world of Television and Hollywood productions and we returned to our own internal and we do our own soap Operas, they have become indispensable both audiences and programmer. Soap Operas that begins with serialized literary novels, then it continues the develeopment of television and radio. Soap Operas has an important influence. İn the length of the time brands and brand managers who attract the attention on making these types of people who want to create awareness of the method has been applied.The purpose of this Research is to investigate whether television series and series of characters are effective in creating brand awareness. To achieve this objective the public Survey was perfomed in the central town of Malatya and Serial follow the thinking of people who have different demographic characteristics have been learned. Questionnarie was implemented in selected districts of selected streets by using Cluster Sampling. Data collected from questionnaires were analyzed using SPSS 11,0 package software.First, the level of awareness was revealed to has changed acording to the age, sex, educational status, number of outlook serial tracking and frequency of ads. It was determined that women have watched more serials than men and there is reduction in the number of serials with age. It was revealed that there is a Relationship between level of awareness and number of serial films which is followed. It was observed that women have higher awareness level than men, again married to unmarried, and married to widowed people.Second, the age, sex and educational level of the relationship between brand awareness was found as a positive.As a result it can be said based on this limited research series and series of characters have an obvious effect on brand awareness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePopüler televizyon dizilerinin ve dizi karakterlerinin marka farkındalığı yaratmadaki rolü
dc.title.alternativeThe role of popular television soap operas and their characters on creating brand awareness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÜretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmMarking
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmBrand extension
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.subject.ytmTelevision programs
dc.subject.ytmActor
dc.subject.ytmBrand preference
dc.identifier.yokid370743
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265054
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess