Show simple item record

dc.contributor.advisorBozyer, Ahmed Ünal
dc.contributor.authorKartal, Müberra
dc.date.accessioned2020-12-29T13:29:07Z
dc.date.available2020-12-29T13:29:07Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-12-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427050
dc.description.abstractBu araştırma, 12 yıllık kesintili zorunlu eğitim olan 4+4+4 eğitim sistemini sosyolojik anlamda değerlendirmek ve sistemin uygulanmasında görülen sorunlara ilişkin öğretmen görüşlerini alarak, ortaya çıkacak sorunlara ilişkin bazı önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır.Araştırma niceliksel bir araştırma olup, araştırmada verileri anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın evreni Muğla ilinin Ula İlçesindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilkokul, ortaokul ve liselerden oluşmaktadır. Bu okullarda görev yapan 167 öğretmene ulaşılmıştır. Örneklem grubu ise, ilçe merkezinde çalışan 40 öğretmenden oluşmaktadır. Genel olarak araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm; kavramsal çerçeve, ikinci bölüm problemin durumu, araştırmanın amacı ve önemi, araştırmanın varsayımları, araştırmanın sınırlılıklarından oluşmaktadır. Üçüncü bölümde bulgular ve yorumlar, dördüncü bölümde sonuç ve öneriler bulunmaktadır.
dc.description.abstractThis research was carried out to evaluate the 4 + 4 + 4 education system, which is a 12-year intermittent compulsory education, in terms of sociology, and to make some suggestions about problems that will arise with taking the opinions of the teachers about the problems seen in the implementation of the system.The research was a quantitative research and the data were collected by questionnaire technique. The population of the research consists of official primary, secondary and high school affiliated to the Ministry of National Education in Ula District of Muğla province. 167 teachers working in these schools have been reached. The sample group consists of 40 teachers working in the district center.In general, the research consists of four chapters. The first chapter; the conceptual framework, the second chapter consists of the situation of the problem, the purpose and the importance of the research, the assumptions of the research and the limitations of the research. There is in, findings and interpretations in the third chapter, results and suggestions in the fourth chapter.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleZorunlu eğitimde yeni dönem: 4+4+4
dc.title.alternativeNew period in compulsory education: 4 + 4 + 4
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-26
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCompulsory education
dc.subject.ytm4+4+4 education system
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmSociological analysis
dc.subject.ytmMuğla-Ula
dc.subject.ytmEducation sociology
dc.identifier.yokid10172757
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid492128
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess