Show simple item record

dc.contributor.advisorErserim, Alper
dc.contributor.authorBostanci, Sümeyra
dc.date.accessioned2020-12-29T13:28:53Z
dc.date.available2020-12-29T13:28:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/426981
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yükseköğretimde muhasebe eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerini belirlemektir. Bu amaçla yapılan uygulama ile öğrenci görüşlerine göre, öğretim elemanlarının muhasebe öğretim yöntemlerini kullanma sıklığı, öğretim yöntemlerine ilişkin öğrencilerin memnuniyet düzeyleri ve kanaatleri ile beraber, öğretim yöntemlerinin hangisinin öğrenmede daha etkili olacağı değerlendirilmiştir.Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Finansal Muhasebe dersini alan İşletme Bölümü öğrencileri ve Genel Muhasebe dersini alan İktisat bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan 36 maddelik 5'li derecelendirme tipinde anket formu ile toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre muhasebe derslerinde kullanılan yöntemler düz anlatım (takrir) yöntemi, işbirlikli öğrenme yoluyla öğretim yöntemi, tartışma yoluyla öğretim yöntemi, soru-yanıt yoluyla öğretim yöntemi, araştırma yoluyla öğretim yöntemi ve örnek olay inceleme yoluyla öğretim yöntemidir. Muhasebe eğitimi sürecinde bu öğretim yöntemleri ayrı ayrı kullanılabildiği gibi, birkaç tanesi birlikte de kullanılmaktadır.Öğretim elemanları tarafından derste en fazla kullanılan yöntemler, düz anlatım yöntemi, soru-cevap yoluyla öğretim yöntemi ve örnek olay inceleme yoluyla öğretim yöntemi iken; araştırma yoluyla öğretim yöntemi ve işbirlikli öğrenme yoluyla öğretim yöntemi ise derslerde en az kullanılan yöntem olmuştur. Araştırmada öğrencilerin; bölümleri ve cinsiyetleri ile öğretim yöntemleri algıları, memnuniyet algıları, öğrencilerin kanaatleri arasında farklılık olup olmadığı istatistiki olarak test edilmiş ve anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Muhasebe öğretim yöntemlerinin tek tek kullanımının, birlikte kullanılmasının (karma yöntemler) ve öğrenme stillerinin memnuniyet üzerindeki etkisi istatistiki olarak test edilmiş; düz anlatım yönteminin, tartışma yoluyla öğretim yönteminin, örnek olay inceleme yoluyla öğretim yönteminin ve soru-cevap yoluyla öğretim yönteminin, karma öğretim yöntemlerinin ve öğrenme stillerinin memnuniyet üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu gözlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the teaching methods used in accounting education in higher education. According to the students opinions, the frequency of use of accounting teaching methods by the teaching staff, the satisfaction levels and opinions of the students about the teaching methods and the teaching methods which are more effective than learning were evaluated.Descriptive scanning model was used in the study. The universe of this research; Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Business Administration students who take Financial Accounting course and Economics department students who take General Accounting course. The data were collected by a questionnaire in a 36-item 5-point rating form prepared by the researcher.According to the findings obtained, methods used in accounting courses are teaching method through plain narration (takrir) method, cooperative learning method, discussion method, question-answer teaching, research through case study and case study. In the accounting education process, these teaching methods can be used separately, and a few are used together. While the methods most commonly used by the instructors are straight expression, question-answer, and case study, the method of teaching through research and the method of teaching through cooperative learning has been the least used methods in the courses. In the study; departments and genders and their perception of teaching methods, sections and genders, satisfaction perceptions, departments and genders were tested statistically as to whether there was a difference between the opinions of the students and there was no significant difference as a result. The individual use of accounting teaching methods, the combined use (mixed methods) and the effect of learning styles on satisfaction were statistically tested; it has been observed that there is a significant influence on the satisfaction of the through plain narration method, method of teaching through discussion, method of teaching through case studies, question-answer teaching method, mixed teaching methods and learning styles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMuhasebe öğretiminde yöntem: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeMethod of accounting education: A research on Muğla Sıtkı Koçman University students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-31
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmAccounting education
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching style
dc.identifier.yokid10127439
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501946
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess