Show simple item record

dc.contributor.advisorÖcal, Kubilay
dc.contributor.authorSariçam, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:28:24Z
dc.date.available2020-12-29T13:28:24Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/426848
dc.description.abstractSanayi devrimiyle birlikte üretimde meydana gelen sanayileşme ile insan gücüne duyulan ilgide azalmalar görülmüştür. Köyden şehre yapılan göçler, azalan çalışma saatleri ve teknolojik gelişmeler insanları daha hareketsiz bir yaşam biçimine sürüklemiş ve hareketsizliğe bağlı olarak başta kalp ve damar hastalıkları olmak üzere çeşitli rahatsızlıkların ortaya çıkmasına sebep olmuştur. İnsanları günlük hayatta fiziksel olarak aktif tutmak adına fitness merkezleri bu yükü omuzlamaktadır. Dünyada uzun yıllardan beri faaliyet gösteren fitness merkezleri Türkiye'de 1980'lerde ortaya çıkmış ve 1990'lar boyunca birçok fitness merkezinin açılmasıyla popülerliğini arttırmıştır (Sekendiz, 2005). Tüm ekonomik iniş ve çıkışlara rağmen fitness merkezleri Türkiye'de özel kurumların verdiği en önemli spor ve rekreasyon hizmetleri merkezi konumunda bir yatırım aracı olarak gelişimine devam etmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye'de fitness merkezlerinin kimler tarafından nasıl ve niçin kuruldukları, yönetim fonksiyonlarının buralarda nasıl uygulandığını belirlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma tekniklerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmada veriler nitel araştırma yöntemlerden olan bireysel görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Katılımcılara önceden belirlenmiş 5 ana tema (planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon, kontrol) ve 24 alt tema (Karar verme, Ön araştırma, Fikir alışverişi, Fon oluşturma, vb.) altında araştırmacılar tarafından hazırlanan ve pilot çalışmayla geçerliliği ve güvenilirliği sağlanan yarı yapılandırılmış 24 soru (Spor salonu açmaya nasıl karar verdiniz, Spor salonu açmak için gerekli fonu nasıl sağladınız) sorulmuş, veriler ses kayıt cihazıyla kaydedilmiştir. Araştırmaya Muğla Merkez Menteşe İlçesinde bulunan 12 spor salonu yöneticisinden görüşmeyi kabul eden 9 tanesi katılmıştır. Sonuç olarak Muğla'daki fitness merkezlerinde yönetimin fonksiyonları, uygulama kısmında yetersiz olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractIndustrialization has been accompanied by industrial revolution and there has been an abrupt decrease in human power. Migrations, declining working hours, and technological developments have caused people to move to a more sedentary lifestyle, leading to a variety of disturbances, primarily heart and vascular diseases, due to inactivity. Fitness centers shoulder this burden to keep people physically active in everyday life. fitness centers operating for many years in the world emerged in the 1980s in Turkey and has increased its popularity during the 1990s with the opening of many fitness center (SEKENDIZ, 2005). Despite all the economic fluctuation fitness centers in Turkey in the most important sports and recreation center services given to the development of private institutions it continues as an investment vehicle. The aim of this study is how and why they were established and by whom their fitness centers in Turkey, is to determine how the implementation of management functions here. In this study, case study was used from qualitative research techniques. In the study, data were collected using individual interview techniques from qualitative research methods. Semi-structured, prepared by researchers under five main themes (planning, organizing, directing, coordinating, controlling) and 24 sub-themes (Decision making, Preliminary research, Idea exchange, Funding, etc.) and provided with validity and reliability 24 questions (How did you decide to open the gym, how did you provide the necessary funds to open the gym) were asked and recorded with voice recorder. Nine of the 12 gymnasium managers in the Menteşe District of Muğla agreed to the interview. As a result, it has been observed that the functions of management are inadequate in the application part in Muğla fitness centers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSahiplerinin perspektifinden fıtness merkezlerinin yönetim stratejileri
dc.title.alternativeManagement strategies of fitness centers from the perspective of their owners
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-05
dc.contributor.departmentRekreasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFitness
dc.subject.ytmFitness center
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmManagement strategies
dc.identifier.yokid10208791
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525110
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess