Necip Fazıl Kısakürek`in şiirlerindeki değişimlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birçok tenkitçi şiiri, en hassas bir sanat olarak görmektedir. Şair bir yönüyle de kelimelere ses ve mâna değeri kazandıran kimsedir. İşte, şiirde hissi ve fikri asıl unsur olarak gören Necip Fazıl da şiirine ses, kelime, mısra, beyit, kıt'a ve bölüm seviyesinde yeni âhenk ve mâna kazandırmak için, sürekli bir arayışın peşinde olmuştur. Gençlik yıllarından başlamak üzere, yaşının her devresinde şiiri daima ön planda tutan şâirimiz, zaman zaman geriye dönmüş, ilk yazdıklarını yeniden ele almıştır. Her seferinde şiire yeni ilâvelerde bulunmuş veya eksiltmiştir. Bir kısmını ise müteakip baskıya almamıştır. Metin kısmında gösterdiğimiz bu tasarrufları bir bütün olarak sıralarsak, çok sayıda yapılan bu değişmelerin şiirin muhtelif yönlerine ait olduğunu görürüz. Many critics see poetry as the most delicate art. In a way, the poet is someone who brings words sound and meaning to words. Necip Fazıl, who sees the feeling and the idea as the main element in the poem, has been in pursuit of a continuous search to bring his poetry to sound, word, line, couplet, kıt and new level and spirit at the level of the department. Starting from his youth years, our poet who always keeps the poem in the foreground in every age of his age has returned from time to time and reconsidered his first writings. Each time he added or decreased new additions to poetry. Some of them did not come under pressure. If we list these savings in the text section as a whole, we see that these many changes belong to various aspects of poetry.
Collections