Türkiye`de polis-halk ilişkileri ve polis örgütünde halkla ilişkiler eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BÖLÜM V ÖZET, SONUÇ YE ÖMSRİLER Bu bölümde araştırmaya ilişkin bîr özet, ulaşılan sonuçlar ve bu sonuçlara dayalı olarak geliştirilen öneriler yer almaktadır. ÖZET Polis-halk ilişkileri, polisin hizmet ettiği toplumdan ayrı olmayıp, içinde bulunduğu toplumun önemli bir parçası olduğunun vurgulanmasıdır. Yasaların uygulanması, huzurun sağlanması gibi klasik ve modern sayısız görevleri olan polis örgütü, görevlerini toplumun diğer kuruluşlarıyla birlikte yürütmek zorundadır. Bu nedenle polis, kendini toplumdan soyutlayamaz. Polis, insan haklan ve suçun önlenmesi gibi oldukça duyarlı konular üzerinde çalışmaktadır. 1980'lerin değişen toplumsal düzeni yeni bir polislik anlayışı getirmiştir. Bu anlayış, korkuya değil, güvene ve halkın katılımına dayanmaktadır. Öteden beri suçu önleme ve suçluları yakalama görevini halkın güven ve desteği olmadan, silah ve jop korkusuyla başarılamayacağı anlaşılmıştır. Polisliğin bîr güven kurumu olması suçun önlenmesine yardım edebileceği gibi, polisin saygınlık ve basan oranını da arttırabilecektir. Bunlar ancak polis-halk ilişkilerinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile olanaklı olabilecektir. Türkiye'de halkla ilişkiler konusunda genelde çok sayıda araştırma yapılmış olmasına rağmen, polis-halk ilişkileri konusunda yeterli araştırma yapılmamıştır.Araştırmanın genel amacı, Türkiye'de polis-halk ilişkileri file ilgili uygulamada karşılaşılan problemleri ve polis-halk ilişkilerine yönelik polis yöneticileri, polis memurları ve halkın bakış açısını belirlemektir. Bu genel amacı gerçekleştirmek üzere aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: 1. Polis yöneticileri ve polis memurlarına göre polis-halk ilişkilerinde uygulamada karşılaşılan sorunlar nelerdir ? 2. Polis yöneticileri ve polis memurlarına göre polis eğitim kurumlarında hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim yoluyla verilen halkla ilişkiler eğitimi yeterli midir 3. Polis yöneticileri ve polis memurlarının, polis-halk ilişkilerinin geliştirilmesine yönelik görüşleri nelerdir ? 4. Halk, polis-halk ilişkilerine nasıl bakmaktadır ? Araştırmanın evrenini, Malatya il merkezinde çalışan polis örgütü görevlileri ve il merkezinde kamu ve özel kesimde çalışan kişiler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Malatya ili merkezinde çalışan polis yöneticilerinin tamamı (100 kişi), random yöntemiyle seçilen r< polis memurları (350 kişi), kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan memurlar (100 kişi). Esnaf Odalar Birliğine bağlı çalışan esnaflar (100 kişi), Şoförler Cemiyetine bağlı çalışan şoförler (100 kişi) ve İnönü Üniversitesinde okuyan öğrenciler (100 kişi) olmak üzere toplam (850 kişi) oluşturmaktadır. Bilgi toplamak amacıyla, bu araştırma için geliştirilmiş 4 bölümden oluşan polis anketi ve 2 bölümden oluşan halk anketi kullanılmıştır. Polis memurları, polis yöneticileri ve halkın değişik kesimlerinden kişilerle yapılan görüşmeler sonucu taslak anket hazırlanmıştır. Anket taslağı uzman görüşleri alındıktan sonra geliştirilmiştir.Dört bölümden oluşan polis anketinin birinci bölümünde kişisel bilgileri içeren altı soru, ikinci bölümünde polis-halk «ilişkilerinde uygulamada karşılaşılan sorunlara ilişkin sekiz soru, üçüncü bölümünde polis eğitim kurumlarında hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim yoluyla verilen halkla ilişkiler eğitimine ilişkin dört soru, dördüncü bölümünde polis-halk ilişkilerinin geliştirilmesine ilişkin görüşlerle ilgili on soru yer almaktadır. Halk anketi ise on sekiz sorunun yer aldığı bir bölümden oluşmaktadır. Polis anketinde deneklerin görüşlere katılım dereceleri, hiç katılmıyorum, katılmıyorum, kararsızını veya orta derecede katılıyorum, katılıyorum, tamamen katılıyorum şeklinde Likert tipi beşli dereceleme ölçeğiyle belirlenmeye çalışılmıştır. Hiç katılmıyorum (I), katılmıyorum (2), kararsızım (3), katılıyorum (4), tamamen katılıyorum (5) puan üzerinden değerlendirilmiştir. Halk anketinde ise deneklerin görüşlere katılım dereceleri, birinci seçeneğe (i), ikinci seçeneğe (2) olmak üzere var olan seçeneğin sayısına göre devam eden değerlerle puanlanıp değerlendirilmiştir. Anketin uygulanmasıyla elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak gerekli istatistiksel çözümlemeler yapılmıştır. Bu çözümlemelerde, her iki anketteki grupların kişisel bilgiler bölümünün frekans ve yüzdeleri, diğer bölümlerin aritmetik ortalamaları alınmıştır. Polis yöneticisi ve polis memuru gruplarının görüşleri arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek için, (t) testi tekniği uygulanmıştır. Memur, esnaf, şoför ve öğrenci gruplarının görüşleri arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek için ise tek taraflı varyans analizi tekniği uygulanmıştır. Sonuçlar alt amaçlarda yer alan amaçlara cevap olabilecek şekilde tablolar haline getirilerek yorumlanmıştır.
Collections