Resim iş öğretmenlerinin resim iş programlarına ilişkin görüşleri (Elazığ, Malatya ve Samsun örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanatın nasıl olduğu kesin olarak bilinmemekle beraber, resim, heykel, barınak ve dokuma gibi faaliyetleri sanat olarak kabul ettiğimiz zaman, tarihte sanat ve sanatçının bulunmadığı toplum yoktur. Resim sanatı toplumların dünya görüşlerini kavrama olanağını sağlar. Resim toplumların gelecek kuşaklara aktardıkları kültür mirasını bilinçlendirici bir yığını teşkil eder. İnsan toplumsal bir varlık olduğuna göre onun meydana getirdiği sanat eseri de toplumsal bir üründür. Sanat toplumsal hayatın temellerindendir. Milleti meydana getiren öğelerden biridir. Sanat eğitimi çocuğu ve ergeni bir sanatçı yapmayı amaçlamaz. Çağdaşlaşma süreci içinde toplumda yetişmekte olan kuşakları her alanda yaratıcılığa yönelten bir ders içi ve ders dışı etkinlikler bütünüdür. Sanat ve iş eğitiminin amacı, çocukların yaratıcılığını geliştirmek karşılaştıkları güçlükleri kendi iradeleriyle yenmelerine yardımcı olmak, madde- form görev ilişkisini kavratmak, sanat ve iş eğitimini bilgilerini öteki derslerde de bir ifade vasıtası olarak kullanmalarını sağlamaktadır. Resim, ahlaki kişiliği oluşmasında da önemlidir. Resim tüm sanatların dili ve yazısıdır. Belli meslek kişiliklerinin oluşmasına da etki etmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Fakültelerinin Resim iş Bölümlerinden mezun olanları öğretmen olarak atamaktadır. Güzel Sanatlar Fakülteleri mezunlarının da öğretmenlik sertifikası programına katılanları öğretmen olarak atamaktadır. Resim öğretmeni yetiştirmede bir takım güçlükler vardır. Bunlardan bazıları şöyledir.Resim bölümüne Ö.S.S' yi kazanan geçler yetenek sınavı ile alınmakta fakat genellikle genel liselerden gelmektedir..Gençler genellikle toplumda daha yüksek gelir ve prestij sağlayan mesleklere yönelmektedir..Öğretmen yetiştirmede finansman ve mali kaynaklar yetersiz bulunmaktadır..Atölye, işlik ve laboratuar gibi fiziki donanım yetersizliği bulunmaktadır..Öğretmen yetiştiren kurumlara alınacak öğrenci kaynağı, öğretmenliğe hazırlayıcı programlardan yoksundur..Öğretmenlik öncesi yapılan stajlar yetersiz ve çok kısa sürelidir. İlgili literatür taraması sonucunda resim öğretmenlerinin karşılaştıkları bazı sorunlar da kısaca şöyle sıralanabilir..Öğretim programlarının eksikliğinden kaynaklanan sorunlar vardır..İlk ve orta öğretimde derslerin süresi azdır..Teftişten kaynaklanan sorunlar bulunmaktadır..Araç-gereç, fiziki donanım yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar vardır..Ölçme değerlendirme ile ilgili sorunlar vardır..Hizmet içi eğitim yetersizliği vardır..Üniversite okul işbirliğinin sağlanmamasından kaynaklanan sorunlar vardır..Okul yöneticileri, müfettiş, veli ve öğrenciler güzel sanatlar eğitiminin önemine yeteri kadar inanmamaktadır. Resim İş Eğitimi Bölümlerinin kuruluş amacı ilk ve orta öğretime sanat eğitimcisi yetiştirmektir. Bu bölümlerde hem sanat eğitimcisi hem de anasanat dallarında uzmanlaşmayı sağlayacak programlar düzenienebilir. Resim iş eğitimi adlandırması sanat eğitiminin yalnızca bir boyutunu kapsamaktadır. Bu nedenle dar kapsamlı bir sanat eğitimi ortaya çıkmaktadır.
Collections