Modüler öğretim yöteminin öğretim yöntemleri dersinde öğrenci başarısına etkisi (Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ Bu araştırmanın amacı, modüler öğretim ile geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısı üzerine etkisi açısından karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya 1995- 1996 öğretim yılı güz döneminde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi ikinci sınıf programında yer alan `Öğretim Yöntemleri` dersini alan öğrenciler katılmıştır. Deneysel olarak planlanan bu araştırma için ikinci sınıf öğrencilerinden iki deney ve bir kontrol olmak üzere, her birinde 31 'er öğrenci olan üç grup oluşturulmuştur. Araştırma öntest-sontest ve deney-kontrol grubu desenine uygun olarak planlanmıştır. Deney-1 grubuna `modüler öğretim`, deney-2 grubuna modüler materyaller kullanılarak geleneksel yöntem ve kontrol grubuna ise sadece geleneksel yöntem uygulanmıştır. Bütün gruplarda öğretim yöntemleri dersinin kapsamında yer alan (a) Beceri öğretiminde gösteri yöntemi, (b) öğretimde soru-cevap ve öğretme- öğrenme etkinliklerinin planlanması konuları işlenmiştir. Bu konularla ilgili olarak üç modül geliştirilmiştir. Veriler başarı testi ve tutum ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen bulguların özeti şunlardır:. Her iki deney grubu kontrol grubuna göre daha başarılı olmuşlardır.. Bilişsel alanın bilgi düzeyi açısından deney-1 grubu kontrol grubuna göre daha başarılı olmuştur.. Kavrama düzeyi açısından her iki deney grubu kontrol grubuna göre daha başarılı olmuştur. Uygulama düzeyi açısından her iki deney grubu kontrol grubuna göre daha başarılı olmuştur. Bilgideki kalıcılık açısından deney-1 grubu, deney-2 ve kontrol grubuna göre daha başarılı olmuştur. Öğretim planlarını hazırlama konusunda deney-1 grubu diğer iki gruba göre daha başarılıdır. Deney-2 grubu da kontrol grubuna göre daha başarılı olmuştur.Modüler öğretim materyallerine karşı tutumlar açısından her iki deney grubu da olumlu görüşler belirtmişlerdir. Öte yandan deney-2 grubu bu konuda deney-1 grubuna göre daha olumlu düşünmektedir. Elde edilen bulgulara göre şu önerilerde bulunulabilinir:. Modüler öğretim diğer alanlara da yaygınlaştırılmalıdır.. Uygun modüler materyaller geliştirilmelidir.. Modüler materyal geliştirme ve modüler öğretimi uygulama konusunda öğretim elemanları eğitilmelid. j******, S V'f #v/ III/> `*`&İA s' f ^r^,. 1 /^.^f{(`^// SUMMARYWİ^J?İ -^,-.^r^;*,'/.'..^ari'i-V...;./..'.1;,.<fir*'' The main purpose of this study was to compare modular teaching with traditional instruction method from the point of students' achievement. The sophomores, who had `Teaching Methods` course at the Faculty of Technical Education at Fırat University in 1995 -1996 fail term, took place in this study. Two experimental groups and öne control group consisting of 31 members each, were established. in this sîudy, pre-test - post-tpst control group design was used. Modular teaching was applied to the first experimental group. Traditional instructional method with modular materials was applied to the second experimental group and only traditional instructional method was applied to the control group. in vvhole groups the following subjects, which were the units of Teaching Method course, were taught; (a) demonstration method of teaching of skill, (b) answer and question method, (c) prepare instruction plans. Three modules were developed related to those subjects. Two majör instruments were developed to collect data for this study an Achievement Test, an Attidute Scale tovvards modular materials. in order to solve the problem of this study 14 hypotheses were set up and tested. The majör findings of this study indicate that;.Both experimental groups are more successful than control group according to students1 achievement. From this point, there is no significant difference betvveen the first experimental group and the second experimental group..The first experimental group, on which modular instruction was applied, is more successful than control group on knovvledge level of cognitive domain..Both the first experimental group and the second experimental group are more successful than control group on the comprehension level of cognitive domain.Both the experimental groups are more successful than the control group on the application level of cognitive domain.. Both the experimental groups are more successful than the control group on retention. There is no significant difference between the success of the first experimental group and that of the second experimental group about developing an instruction plans. On the other hand, both the first experimental group and the second experimental group are more successful than the control group.. Both the experimental groups have positive attitudes about modular materials. According to the results of this study, it can be recommended that;. Modular instruction should be applied other education areas.. A useful modular materials should be developed.. Faculties should be given in-service education about application of modular instruction and developing modular material.
Collections