Factors influencing the properties of sclc and structural steel tube columns infilled with sclc
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapısal hafif betonun genel kullanım amacı yapı üzerindeki ölü yükü azaltmak ve bu sayede yapı tasarımcısının kolon, temel ve diğer taşıyıcı elemanların boyutlarını azaltmasına müsade eder. Bu tez çift yönlü bir çalışma olup, ilk olarak, hafif agregalı kendiliğinden yerleşen betonun davranışları deneysel olarak tanımlanmaya çalışılmıştır. İkinci olarak, kendiliğinden yerleşen hafif agregalı beton'a sahip beton dolgulu çelik tüp kolonlar, eşmerkezli olarak basma yükü ile kırılmaya kadar yüklenmiş ve nihai dayanımı sayısal olarak incelenmiştir. Bu amaçla, su/bağlayıcı oranı 0.25 ile 0.5, nano-silika katkı oranı 0 ile 5.0% arasında değişen ve işlem görmüş/görmemiş yapay hafif agregalı 18 adet kendiliğinden yerleşen hafif agregalı beton karışımı tasarlanmıştır. Bu karışımların farklı yaşlarda taze, mekanik ve durabilite performansları incelenmiştir. Daha sonra, dairesel kompozit kolonlarının basınç dirençlerini incelemek için, çap et kalınlık oranları (D/t) 25 ile 100 arasında, çelik tüp akma dayanımı (fy) 200 ile 650 MPa arasında ve basınç dayanımları 30 ile 85 MPa arasında değişen kendiliğinden yerleşen hafif agregalı betonlar araştırmada kullanılmıştır. ACI, Eurocode 4 ve DL/T gibi mevcut tasarım kodları kullanılarak öngörülen kolon dayanımları ile karşılaştırma yapılmıştır. Her bir kod için, dairesel beton dolgulu çelik tüp kolonlar için toplamda 576 dayanım sonucu elde edilmiş ve buna göre sonuçlar tartışılmıştır. Tasarlanan kendiliğinden yerleşen hafif agregalı beton karışımlarının tatmin edici mühendislik performansına sahip olduğu gözlenmiştir. Ayrıca, bu çalışmadaki sonuçlar, kodların hafif agregalı beton'u içeren kompozit kolonlar için makul bir kapasite tahmini yapabildiğini göstermiştir. The main utilization of structural lightweight concrete is to decrease the dead load of the structure, which then permits the structural designer to diminish the size of columns, footings, and other load bearing members. The aim of the present thesis is twofold, firstly, it attempts to identify and describe experimentally the behavior of self-compacting lightweight concrete (SCLC). Secondly, it investigates numerically the ultimate strength of concrete filled steel tube (CFST) stub columns with SCLC concentrically loaded in compression to failure. To this aim, 18 SCLC mixtures were designed by considering different water to binder ratios (w/b) of 0.25 to 0.5, nano-silica (nS) contents of 0 to 5.0%, and untreated/treated artificial lightweight aggregates. They were tested for the fresh, mechanical, and durability performance at different ages. Thereafter, to assess the compression resistance of the circular composite columns, various diameter to wall thickness ratios (D/t) of 25 to 100, steel tube yield strength (fy) of 200 to 650 MPa and compressive strength of SCLC of 30 to 85 MPa were used in the investigation. Comparison were made with predicted column strengths using the existing design codes such as ACI, Eurocode 4, and DL/T. For each code, a total of 576 strength results for the circular CFST columns with SCLC were obtained and discussed accordingly. It was observed that the designed SCLC mixtures had comparable and satisfactory engineering performance. In addition, the results in this study showed that the codes estimated a reasonable capacity for the composite columns incorporating SCLC.
Collections