Fırat Üniversitesi öğretim elemanlarında iş doyumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi FIRAT ÜNİVERSİTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARINDA İŞ DOYUMU Hülya TOSUNOĞLU Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji - Anabilim Dalı 1998, Sayfa: 86 Bu çalışmanın amacı, iş doyumu ve doyumsuzluğu konularının güncelliğini ve önemini göz önünde bulundurarak. Fırat Üniversitesinde görev yapan öğretim elemanlarında, iş doyumunun olup olmadığı, doyum ya da doyumsuzluğun hangi düzeyde olduğu ile olumsuzlukların neden kaynaklandığı konularının incelenmesidir. Öğretim üyeleri ile öğretim üye yardımcıları arasında, iş doyumu açısından anlamlı birfarklılık olup olmadığı araştırılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma için Fırat Üniversitesinin seçilmesinin nedeni, daha önce bu üniversitede, bu konuda bir araştırmanın yapılmamış olmasıdır. Araştırma, yedi fakülte ve bir yüksekokul da görev yapan 70 öğretim üyesi ile 130 öğretim üye yardımcısı olmak üzere, toplam 200 öğretim elemanı üzerinde karşılaştırmalı ve tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmamızda, araştırmanın ana amacım gerçekleştirmek üzere, geçerliliği ve güvenirliği yapılmış olan ölçeklerden yararlanılmıştır. Bunlar, genel iş doyumunu ölçmeye yarayan `Minesota Sate Ques` ile özel iş doyumunu ölçmeye yarayan `Job Description Index` dir. Ayrıca, kişisel ve iş ile ilgili bilgileri içeren bir anket formu da veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğretim üyeleri ile öğretim üye yardımcıları arasında gerek genel iş doyumu, gerekse doyum unsurları açısından ele alınan özel işdoyumu bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık, olmadığını göstermiştir. Hem öğretim üyeleri, hem de öğretim üye yardımcıları yaptıkları işten, yüksek düzeyde; ücret, terfi, amir ve iş arkadaşlarıyla ilişkiler açısından ise. orta düzeyde doyum almaktadırlar. Oysa, biz hipotezimizde öğretim üyelerinin öğretim üye yardımcılarına oranla iş doyumunun daha yüksek çıkacağım savunmuştuk. İki grup arasında anlamlı bir farklılık çıkmamasının nedeni ise, amaçlarının aynı olmasından kaynaklanabilir. 1 `* `* J V ııı,'.?*, ^ SUMMARY Masters Thesis JOB SATISFACTION OF ACADEMICIANS IN FERAT UNIVERSITY Hülya TOSUNO?LU Fırat University Social Science Institute Psychology Main Science Branch 1998 Page: 86 The aim of this work is taking care for actvulity of job satisfaction and unsatisf action subjects, also their importance. Through this work. It will be examined if the academicians in Fırat University have the job satisfaction. This satisfaction and unsatisfaction is on which level and where does the negation come from. It is trying to be searched if there are some significant differences about job satisfaction between the academicans and their asistants. Fırat University is chosen for this research we are making this research in Fırat University because nobody made such a research about this subject before. This research made with totally 200 academicians who work in 7 faculty and 1 high school ( 70 academicans and 130 asistants) It has been realized comparatively and definetively on them. In our research, we use measures which are valid and reliance to realize the main aim of research. These are `Minesota Sate Ques` which measures general job satisfaction and `Job Describtion Index` which measures Special Job satisfaction. Also a survey from which includes information concerned with job is used as a means to collect data.IV Research symptoms show us that there are no statistical, differences about the general job satisfaction and special job satisfaction between the academicians and their asistants. Both the acamedicians and their asistants get higher satisfaction while doing their jobs but they get satisfaction on a middle level from their salary, raising, chief and relationships with their friends. However in our hypothesis. We defend that academicians get more job satisfaction than their asistants. Between two groups there isn't any significant difference, because their aim is the same.
Collections