Elazığ`daki iki farklı lisedeki öğrencilerin aile sorunlarının benlik saygısı üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi ELAZIĞ'DAKİ İKİ FARKLI LİSEDEKİ ÖĞRENCİLERİN AİLE SORUNLARININ BENLİK SAYGISI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Metin Kurşun Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabil im Dalı 1998. Sayfa : 68 Bu çalışmanın amacı, gençlerin ailelerinde stres oluşturan sorunları belirleyip benlik saygısına etkisini araştırmaktadır. Bu çalışmadaki denekler iki farklı sosyo ekonomik düzeyde bulunan okul öğrencilerinden seçilmiştir. Bu çalışmadaki deneklerden üst Sosyo Ekonomik. Düzey'de olduğunu kabul ettiğimiz Mehmet Akif Ersoy Lisesi ve alt Sosyo Ekonomik Düzeyde olduğunu kabul ettiğimiz Karşıyaka Lisesi öğrencilerinden oluşmaktadır. Mehmet Akif Ersoy Lisesi `nde rehber olarak görev yapmam bu araştırmayı yapmamda bir nedendir. Ayrıca karşılaşma yapmak içinde Karşıyaka Lisesi öğrencileri de denek olarak alınmıştır. Araştırmamızda her iki liseden 100'er kişilik denek grubu alınmış toplam 200 denek üzerinde yapılmıştır. Araştırmamızda ana amacını gerçekleştirmek üzere, geçerliliği ve güvenilirliği yapılmış olan ölçeklerden yararlanılmıştır. Bunlar `Gençlik Döneminde Aile Sorunlarını Değerlendirme Ölçeği` ve `Rosenberg Benlik Saygısı Envanteri` ile ayrıca kişisel bilgileri içeren formu da veriyi toplama arcı olarak kullanılmıştır.Araştırma bulguları. Gençlik Döneminde Aile Sorunlarını Değerlendirme Ölçeği'nden alınan stres puanı derecesi ile benlik saygısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca her iki okul öğrencilerinin Gençlik Döneminde Aile Sorunlarını Değerlendirme Ölçeği'nden alınan stres puanı derecesi ile benlik saygısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Gençlik döneminde aile sorunları arttıkça benlik saygısı düzeyinde düşme görülmüştür. Araştırmamızın hipotezini oluştururken, gençlik döneminde aile sorunlarını benlik saygısını olumsuz yönde etkileyeceğini düşünmüştük, araştırma sonucunda hipotezimiz desteklenmiştir. IH SUMMARY Thesis on Master Degree EFFECTS OF FAMILY PROBLEMS ON SELF-ESTEEM AMONG THE STUDENTS OF TWO DIFFERENT HIGH SCHOOLS IN ELAZI?. Metin KURŞUN Fırat University Institution of Social Sciences Branch of Psychology 1998. Page :68 Aim of This study is to determine the problems which cause stress among the families of adolescence and effects of these problems to the Self-esteem. In this study subjects were chosen among the students who were in two different socio-economic Lcves. `We chose students of Mehmet Akif Ersoy High School as higher. Socio economic Level, and students of Karşıyaka High School as lower Socio economic Level. One reason in choosiım Mehmet Akif Ersov Hiçh School is mv charce in this school as euidance counsellor Moreover students of Karşıyaka Hiüh School students were chosen to make comparison 100 students from each high school which makes total of 200 were chosen for our study. We used scales which their validity and reliability were proven to perform main goals of our study. These scales were Scale For Measuring Family Problems During Adolescence and Rosenberg's Inventory of Self-esteem. Furthermore a form of poll which includes personal information were also used for the data of our study.A statistically expressive correlation between stress level taken from Scyle, For Measuring Familv Problems D urine Adolescence and Self-esteem. And llie > some correlation between the students of those two high schools. During adolescence, a decrease on Self-esteem was seen respectively to the increase on the family problems. While we were organising our hypothesis; we had thought that family problems would effect the Self-esteem negatively. This study proved the correctness of our hypothesis.
Collections