Devlet liselerinde ve özel liselerde örgütsel öğrenme ve engelleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Doktora Tezi Devlet Liselerinde ve Özel Liselerde Örgütsel Öğrenme ve Engelleri Fatih TÖREMEN Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı 1998, Sayfa: XI IH 90 Devlet liselerinde ve özel liselerde örgütsel öğrenme ve engelleri isimli bu araştırmanın amacı, devlet liseleri ve özel liselerde örgütsel öğrenme konusunda yöneticilerden ve öğretmenlerden beklenen rolleri, örgütsel öğrenmenin engellerini ve öğrenen okul kültürü konusundaki görüşlerini belirlemektir. Bu amaca ulaşabilmek için, öğrenen bir okulda yöneticiler ve öğretmenlerin rolleri nasıl olmalıdır, devlet liselerinde ve özel liselerde örgütsel öğrenmenin engelleri nelerdir, devlet liseleri ve özel liseler için örgütsel öğrenme kültürü nasıl oluşturulabilir ve örgütsel öğrenmeye ilişkin olarak, beklenen roller, örgütsel öğrenmenin engelleri, örgütsel öğrenme kültürü konusunda devlet liselerinde çalışan yöneticiler ve öğretmenlerle özel liselerde çalışan yöneticiler ve öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık var mıdır, sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır. Hazırlanmış olan 70 sorudan oluşturulmuş iki anket Türkiye'nin 7 bölgesinden seçilen 31 özel lise ve 52 devlet lisesindeki 545 öğretmen ve 148 yöneticiye uygulanmış ve elde edilen veriler t testine ve varyans analizine tabi tutulmuştur. Özellikle örgütsel engellerle ilgili görüşlerde cinsiyet, kıdem ve çalışılan okul açısından önemli farklılıkların görülmediği bu çalışmada örgütsel roller ve öğrenme kültürü oluşturma ilgili görüşler arasında bir çok anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yine aynı çalışmada, birçok devlet liseleri ile özel liselerde görev yapan öğretmen ve yöneticilerin görüşleri arasında anlamlı birçok farklılığın ortaya çıktığı görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Eğitim yönetimi, örgütsel öğrenme, öğrenen okul, öğrenme kültürü, öğrenen lider. IV ABSTRACT Ph Ü Thesis Organizational Learning and Difficulties in Governement and Private High Schools. Fatih TÖREMEN University Of Fırat Graduate School Of Social Sciences Department of Eduucation Sciences 1998, Page: XHI-190 The aim of this research called Organizational learning and difficulties in governement and private high schools, is to investigate the roles of managements and teachers, their opinion and succession on the learning school culture and difficulties in organizational learning in both governement and private high school. To achieve this goal, the answer of these questions have been detected and analyzed: What is role of the managers and teachers? What are the difficulties and how the learning school culture can be achieved in governement and private schools successfully? Is there a significant deviation between those sectors opinion on the role, difficulties and learning school culture? For this purpose two questionnaires contain 70 questions were prepared. For the completeness seven region of Turkey are chosen and the questionnaires have been used in 31 private school and 52 governement school, 545 teachers and 148 administrators, respectively. The results of two questionnaires have been subject of student t teste and analysis of Variance. It has been found that there is no noticeable difference opinion on the coordination obstacles, conversely there is a significant difference opinion between private and governement shools arises on the organization role and constrain the learning culture. Key Words: Educational administration, organizational learning, learning school, learning culture, learning leader.
Collections