İlköğretimde okul binalarının kullanım durumu-zaman ve ergonomik açıdan (Elazığ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Yüksek Lisans Te/.i İLKÖC.'RI'/rİMDK OKUL BİNALARIN KULLANIM DURUMU-ZAMAN VE ERCÎONOM İ K AÇIDAN (Elazığ İli Örneği) I lüscyin GÖK Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Knslilüsü Fğilim Bilimleri Anabilim Dalı Hğilinı insanlık tarihi kadar eski olan, toplum ya da toplulukların kendi kültür ve bilgi birikimlerini kuşaklarına aktardığı bir süreçtir. Bireyler ilk çağlarda bu birikimi örgün olmayan bir şekilde kendiliğinden veya birebir etkileşimle alırken, sonraları giderek karmaşıklaşan kültür ve hızla artan bilgi birikiminin bu şekilde alınması çok zorlaşmıştır. Milletler, geleeek nesillerine bu aktarımı sağlamak için okul sistemini geliştirmiş ve kullanmışlardır. Günümüzde eğitimin en iyi şekilde yapıldığı yerler okul binalarıdır. Çağımızda bilim ve teknolojideki gelişmeler hızla devam etmekledir. Bu gelişmelere ayak uyduracak bireylerin plfınlı ve programlı bir şekilde yetiştirilmeleri okullarda yapılan eğilim-öğrelimle mümkündür. Örgün eğitimin başladığı ilk basamak ise ilköğretim okulları olması nedeniyle çok önemlidir. Bu nedenle çalışmada ilköğretim okullarının zaman ve ergonomik açıdan kullanım durumu ele alınmış ve araştırılmıştır. Çalışma, literatür taraması ve anket uygulaması yöntemiyle yapılmıştır. İlgili bilgiler literatürden toplandıktan sonra, uzman görüşü de alınarak geliştirilen anket formu okul yöneticilerine uygulanmıştır. Anket, 1998-1999 öğretim yılında F.lazığ il merkezinde bulunan ilköğretim okullarının 110 yöneticisine uygulanmıştır. Uygulanan 110 anket formundan 106'sı geçerli sayılmıştır. İlgili istatistiksel yöntemler kullanılarak veriler çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonunda okulların tamamının ilköğretime geçtiği fakat ikili öğretim yaptığı saplanmıştır. Okuldaki fiziki birimlerin kapasitelerinin üzerinde kullanıldığı, öğrenciler dışında toplumun başka kesimleri tarafından çok az kullanıldığı ve okul bina ve birimlerinin ergonomik kullanımına önem verilmediği görülmüştür. IV SUMMARY Masters Thesis USAGE OF PRIMARY SCHOOL'S BUILDING FROM TI IE POINT OF ERGONOMICS AND TIME Example Of Elazığ Country-Center Hüseyin GÖK Fırat Univcrsty The Institute of Social Sciences Branch of Educational Sciences Education is an old process like humanity which the societies transfer their culture and experiences from one generation to another while individuals got these experiences naturally and individually in early ages, then getting information and culture became were difficult became of being more complex. Nations have developed and used the school systems to transfer the information and culture. Today the places where the education is provided are school. In our age, the development in science and technology is continuing. The education of the individuals who will adapte these developments in a planned and programmed manner is possible only with the education and training in schools. Primary schools has an important in the process since they are the first step for the formal education. This study is carried out by we comprehensive literature research and a queslionarc application. After literature research, the questionare which was developed referring to the experts' opinions was applied to the school directors of the primary schools in the city centre of Elazığ in 1998-1999 education year. 106 of these forms were accepted. The data were evaluated and commented with standard statistical method. As a result it was determined that all schools have convented to primary schools and double-session teaching has fixed. The schools are overcrowded and are not used by the other groups of the society. The school buildings arc not used economically.
Collections