Hakkari ilinin XX. yüzyıl dini yapısı ve günümüzdeki dini hayat
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET /-Y` Yüksek Lisans Tezi XX. YY. HAKKARİ' NİN DİNİ TARİHİ VE GÜNÜMÜZDEKİ DİNİ HAYAT Muammer GÜL Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler F.nstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı /W), Sayfa: S3 `Hakkari İli'nin XX. yy. Dini Tarihi Ve Günümüzdeki Dini Hayat` adı altında gerçekleştirilen ve büyük bir bölümü alan araştırmasına dayanan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Başlangıçla il hakkında genel bir bilgi verilmiş; Hakkari adının kaynağı, jeopolitiği, İslamiyet' in kabulünden itibaren dini tarihi ve etnik yapısına kısaea değinilmiştir. Tezin I. bölümünde 1900'lü yıllardan günümüze kadar olan dini tarihi çeşitli kaynaklar irdelenerek ortaya konulmuştur. II. Bölümde I99X yılı itibariyle Hakkari il merkezi ile birlikte ilçe ve köylerinin inanç haritası çıkarılmıştır. Bu bölüm tamamıyla alan araştırmasına dayanmaktadır. 111. ve son bölümde ise gelenek ve göreneklerin dini hayata yansıması ile şu anda mevcut dini yaşantı hem kaynaklara inilerek araştırılmış, hem de yöre halkı üzerinde bire bir mülakat, gözlem ve anket metotları uygulanarak, konu tarafsız bir şekilde ortaya konulmaya çalışılmıştır.Alevi Tarikatların olmadığı, Sünni Tarikatlardan olan Süleymaftcilık ve Nurculuğun da Terör ve Ekonomik sebeplerden dolayı il merkezinde bulunan iki yurt faaliyetinden öteye geçmediği tespitlerimiz arasındadır. Yapılan çalışmada ilin % 97'sinin Şafii Mezhebine, geri kalan % 3 'ünün ise Hanefi Mezhebine mensup olduğunu ve bunların çoğunluğunu da devlet memurlarının oluşturduğu gözlemlenmiştir. -a 4&- EXTRAIT * `f These de la Huute Licence LA VİE RELİGİEUSE D'AUJOURD'HUİ ET L'HİSTOİRE RELİGİEUSE DE HAKKARİ Â XX EME SİECLE. Muammer GÜL L' Üniversite de Fırat L'institul des Sciences Sociaux Department des Sciences de la Religion et de la Phlosophie. 1999, Page: K3 Cette emde nomine `La vie ıvligieusc d'aujoıırd'hui et l'lıisloiıe religieuse de Hakkari â XX eme siecle` Ibndce aux reeherehes de place, se compose de trois chapitres. Au commencement, on domic des renseignements generaux sur la ville. Dans ce chapitrc on parle tic la source du nom de Hakkari, de sa geopolitique, de s a structure religieuse, historique el elhnique apres I'acccplalion de I' Islam. An I erne chapitrc, on met en evidence, I'hisioirc religieiix des 1900 â nos jours, en examinant les sources diflerenies. An 2 cine chapitrc, on fail la carte geographiiiie de la lb i des villages, les hourges et ile ccnlrc de Hakkari. Ce chapilre est lout â fail Ibıule sur la recherche dc place. Dans le * eme chapilre, on inel en evidence, le icTlechissement des coulumes a la vie religieuse el la vie d'aujoıırd'hui en plusieurs sources el en se voyant avec le peuple de plusieurs methodes.Et que les ordres religieux sıınnites n'ont pas pu devellopper a cause du terreur et les causes cconomiques. Le Nourdjouisme et le Süleymandji se sont limites des acti vites de foyer d'etudiant au centre dcla ville. Par cette recherche, on a vu que %97 de la ville est relie a la confession de Safi, %3 de Hanefi compose en majorile des employes d'Elal.
Collections