Zonguldak ilinde kutsal mekan anlayışı ve yaygın halk inançları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi ZONGULDAK İLİNDE KUTSAL MEKAN ANLAYIŞI VE YAYGIN HALK İNANÇLARI Şenay ATALAN FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSİ FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ ANABİLİM DALI 2000, Sayfa: 82 `Zonguldak İlinde Kutsal Mekan Anlayışı ve Yaygın Halk İnançları` adı altında gerçekleştirilen bu araştırma giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde Zonguldak ilinin adının menşei, coğrafi durumu, tarihi ve günümüz inanç coğrafyası kısaca verilmiştir. Birinci bölümde Zonguldak ilinde mevcut olan türbe ve ziyaret yerleri bizzat yerinde incelenerek çevre sakinlerinden ve ziyarete gelenlerden bilgi alınmıştır. İkinci bölümde tabiat olayları incelenerek toplum üzerindeki etkileri ve yaşama yansıyan yönleri ortaya çıkarılmıştır. Üçüncü bölümde ise doğum, çocuk, evlenme, bayramlar, ölüm, nazar, muska, fal,cin ve yaygın olan diğer inançlar kaynak şahıslardan dinlerek ve gözlem yapılarak tespit edildi. Yaptığımız araştırma sonucunda Zonguldak ve Çevresindeki halk inançları ve ziyaret yerlerinin halk tarafından geçmişten kalan inanç ve geleneklerin devamı mahiyetinde günümüze kadar devam ettirdiklerini gözlemledik. SUMMARY Master Thesis THE UNDERSTANDING OF SACRED PLACE IN ZONGULDAK AND PUBLIC PEOPLE BLIEFS Şenay AT ALAN The University Of Fırat Social Sciences Institute Main Science Branch Of Philosophy and Religion Sciences 2000, Page: 82 This paper that called `The Understanding Of Sacred Place In Zonguldak And Public People Bliefs` is consist of an introduction and three chapters. In Introduction, It is explaned of the roots at the name of Zonguldak, it's geographical position, history and the geography of currently bliefs. In the first chapter of the paper, It has been received information about the tombs (turbeh) and the place of pilgrimate from the visitors and residents expecially observing that places. In the second chapter, it's come out how did results of the natural evidents affected the people, observing that evidents. In the third chapter, it's determined the the bliefs of birth, child, marriage, festivals (or religion festivals), death, evil-eye, amulet, fortune-telling, jinn and other public bliefs and they are listened from resourch-peoples and observed especially it. As a result, we observed that the public blief of Zonguldak and its environment have been continued by the people as the rest of their past bliefs and traditons.
Collections