İlköğretim okulu beşinci sınıf öğretmenlerinin öğretim yöntemleri konusundaki görüşler (Şanlıurfa ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
in ÖZET Yüksek Lisans Tezi İLKÖĞRETİM OKULU BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (ŞANLIURFA İLİ ÖRNEĞİ) Vedat YILDIRIM Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Yirminci yüzyılın ikinci yarısında bilimsel araştırmaların artması ile teknik araç ve gereç kullanımının arttığı, bilgi patlamasının olduğu ve eğitime olan talebin arttığı görülmektedir. Bilginin egemen olduğu toplumsal yaşamda bilginin çok hızlı artması ve eskimesi ayrıca iletişim hızının artmasıyla bireylerin neleri, nasıl öğreneceği sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bilgideki bu hızlı artış ve iletişimin çeşitlendiği günümüz dünyasında bilgi ağırlıklı ve disipline dayalı ezberciliğin temel olduğu; eğitim ve öğretim yaklaşımları etkisiz kalmaktadır. Bu nedenle; eğitim kurumlarında öğretmen merkezli, salt bilgi aktarımına dayalı modellerle çağa ayak uydurulamayacağı açıktır. Bu açıdan öğrencinin merkezde olduğu, kendisinin düşünüp bulduğu, mevcut bilgi ile yeni bilgi üretilen ortamların varlığına ihtiyaç vardır. Gelişme dinamiğinin ve potansiyelinin çok yüksek olduğu ülkemizde; Şanlıurfa İlindeki Merkez İlköğretim kurumlarında yapılan araştırmada öğretmenlerin öğretim yöntemleri konusundaki görüşleri üzerinde durulmuştur. Özel ve resmi ilköğretim okulları bu açıdan karşılaştırılarak öğretmenlerin yöntem seçimini ve kullanımını etkileyen faktörler değerlendirilmeye çalışılmıştır. IV SUMMARY Masters Thesis THE QUALITY OF PRIMARY SCHOOL TEACHER ABOUT TEACHINGMETHODS (The Sample Of Şanlıurfa) In the second half of 20 th century, scientific research and the information for all of the areas have increased. Its going to be problem for individuals what and how to learn due to fast increase in information technology and in communication speed in the knowledge society. The increase in knowledge and vast variety of communication possibilities have also effected our teaching approaches. For this reason teachercentred educational system can't accommodate them to knowledge age.There is necessary to student -centred educational system in which students should think and develop new knowledge. This study deals whit opinions of teachers about teaching methods at primary school in Şanlıurfa. The fonmal and private school which are in Şanlıurfa have been compared from point of teachers opinions about teaching methods.lt has been also aimed, in this study, to evaluate factors of the usa.ge and selection of the teaching methods of the teacher.
Collections