Investigation of local scour around group bridge pier with different shapes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, grup köprü ayağı çevresinde oluşan yerel oyulma derinliklerinin hesaplanması için laboratuar deneylerine dayanmaktadır; köprü çevresindeki maksimum akış derinliği ve oyulmanın şekli üzerine, memba akış koşullarının, ayak büyüklüğünün, yatak malzemesinin medyan boyutunun ve köprü ayakları arasındaki boşluğun etkileri göz önüne alındı. Bu amaçla, onbeş adet köprü ayağı modeli oluşturuldu ve her bir grubun aynı özelliklere sahip üç köprü ayağı içeren beş gruba ayrılarak test edildi. Köprü ayaklarının memba trafındaki (D1) çapı, her biri için 2, 4, 6, 8 ve 10 cm ve köprü ayağının mansap çapı (D2) 10 cm olarak değiştirildi. Köprü ayakları arasındaki mesafe (S), tüm gruplar için 20, 30 ve 50 cm olmak üzere üç kez değiştirildi. Bu deneysel çalışma, köprü ayakları etrafındaki yerel oyulmanın azaltılmasını değerlendirmek için yürütülmüştür. Farklı açıklıktaki köprü ayağı grubunun performansları arasındaki mukayese sonuçları, uzunluk arttıkça oyulma derinliğinin arttığını ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın sonuçlarının tasarımcılara ve mühendislere fayda sağlayacağını umuyoruz. This study is based on laboratory experiments for computing depth of local scour around group bridge pier, considering the effects of upstream flow conditions, size of pier, median size of bed material and spacing between bridge piers on the maximum scour depth and scour pattern around bridge piers. The study was conducted using a physical hydraulic model for bridge piers, operated under clear-water condition and using uniform cohesionless sand as bed material. Three different models of bridge piers, having different sizes were used for showing the effect of the size on the local scour. The diameter of upstream bridge piers (D1) was varied to 2, 4, 6, 8, and 10 cm, and diameter of downstream bridge piers (D2) 10 cm for all. The spacing (S) between the bridge piers was varied three times 20, 30, and 50 cm for all groups. This experimental study was conducted in order to assess the reduction of local scour around group of bridge piers. The results of comparison between the performances of group of bridge piers under different span lengths reveal that the scour depth increases with increasing span length. We hope that the results of the present study will benefit the designers and engineers.
Collections