Show simple item record

dc.contributor.advisorTaslak, Soner
dc.contributor.authorTopaloğlu, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T13:24:00Z
dc.date.available2020-12-29T13:24:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425279
dc.description.abstractGünümüz dünyasında hızlı ve sürekli değişim nedeniyle krizle karşı karşıya kalmak tüm örgütlerin yüzleştiği bir durumdur. Bu hızlı ve sürekli değişime uyum sağlayamayan işletmeler kriz ortamı ile karşı karşıya kalabilmektedirler. İşletmelerin krize yakalanmamak ve bu değişime uyum sağlayabilmek için yapılanma sürecine girmesi ve bu sürecinin devamlılığı gerekmektedir. Ayrıca çevreden kaynaklanan hızlı ve olağan dışı gelişen kriz durumlarına karşı hazırlık yapmaları da gereklidir. Muğla ili turizm bölgesindedir ve bu nedenle kriz durumlarında firmalar olumsuz olarak krizden çok etkilenmektedir. Kriz dönemlerinin etkin yönetilmesi bu nedenle çok önemlidir. Muğla'da faaliyette olan işletmelerin kriz yönetiminin otantik liderlik özellikleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada kriz, kriz yönetimi ve liderlik kavramsal yönleriyle açıklanmaya çalışmış olup kriz yönetiminde otantik liderlik özelliklerinin etkisinin araştırması yapılmıştır. Ayrıca, otantik liderlik alt boyutlarından olan ilişkilerde şeffaflık alt boyutu hariç diğer tüm alt boyutlar içselleştirilmiş ahlak anlayışı, bilgiyi dengeli değerlendirme ve öz farkındalık alt boyutlarının değerleri arttıkça kriz yönetimi becerilerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.Bu çalışmada, kriz yönetiminde otantik liderlik özelliklerinin etkisini araştırmak amacıyla Muğla ili sınırları içinde özellikle turizm sektörü özelinde 121 firma çalışanı ile işletme yöneticilerinin liderlik ve kriz yönetimi açısından değerlendirilmesi amacıyla anket yapılmıştır. Bu anket sonuçlarının değerlendirmesi için Spss 22.0 istatistik programı kullanılmıştır.
dc.description.abstractIn today's world, facing the crisis due to rapid and continuous change is a situation that all organizations face. The enterprises that cannot adapt to this rapid and continuous change can face the crisis environment. In order not to catch up with the crisis and to adapt to this change, enterprises need to enter the structuring process and this process must continue. It is also necessary to prepare for rapid and unusual crisis situations arising from the environment. Muğla is in the tourism region and therefore, in crisis situations, companies are negatively affected by the crisis. Effective management of crisis periods is therefore very important. The objective of this study is to examine the crisis management of businesses operating in Muğla in terms of authentic leadership characteristics. The study tried to explain the crisis, crisis management and leadership conceptual aspects and the effect of authentic leadership features on crisis management was investigated. In the study, it has been concluded that, as all sub-dimensions except for transparency sub-dimensions of authentic leadership sub-dimensions, internalized morality, knowledge-based assessment and self-awareness sub-dimensions increase, crisis management skills increase.In this study, in order to investigate the effect of authentic leadership in crisis management, a survey was conducted in order to evaluate the business managers in the province of Muğla with the help of 121 company employees especially in the tourism sector. The Spss 22.0 statistical program was used to evaluate the results of this survey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKriz yönetiminde liderlik: İşletmelerde kriz yönetiminin otantik liderlik özellikleri açısından incelenmesi Muğla ili araştırması
dc.title.alternativeLeadership in crisis management: Research of the crisis management in enterprises in terms of authentic leadership characteristics of Muğla
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-13
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmAuthentic leadership
dc.identifier.yokid10304992
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid609047
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess