Kars ilinin günümüz dini yapısı ve ilde yaşayan Karapapak`larda dini hayat
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kars ilinin günümüz dini yapısı ve İlde yaşayan Karapapak'larda dini hayat adı altında hazırlanan çalışmada; Başlangıçta İl adının kaynağı ve İlin tarihine değinilmiştir. Kars İlinin çok eski bir yerleşim yeri olduğu ve kültür tarihinin yazılı tarih öncesi Paleolitik döneme kadar uzandığı bulgulanmıştır. Kars'ın günümüze kadar bir çok kültür ve devletlerin egemenliği altında kaldığını ve zaman zaman istilalara uğrayarak şehrin yakılıp yıkıldığı bilinmektedir. Özellikle Osmanlı Devleti'nin son zamanlarında şehrin hakimiyetinin Türkler ve Rus Devleti arasında el değiştirmesi, 1877-1878 Osmanlı-Rus savaşından sonra ise 40 yıl Rus hakimiyetinde kaldıktan sonra tekrar Türklerin eline geçmesinden dolayı giriş bölümü biraz detaylı olarak ele alınmıştır.I. Bölümde ise Kars İlinin günümüz dini yapısı ele alınmış, alan çalışması yapılarak elde edilen veriler, İl merkezi, ilçe merkezleri ve bağlı köyler olarak ortaya konulmuştur. Yapılan çalışmalarda bölgede yaşayan Hanefi, Şafii, Caferi ve Alevi mezheplere bağlı Müslüman nüfus ile Gayri Müslim nüfus ortaya konulmuştur. 321041 kişiden oluşan Kars ili genel nüfusunun % 40,16' sının Hanefi, %48,44'ünün Şafii, % 10,17'sinin Caferi %0,69 Alevi mezheplerine bağlı Müslüman nüfustan olduğu verilerine ulaşılmıştır. Ayrıca, Kars İlinde faaliyet gösteren Tarikat ve Cemaatlere kısaca değinilmiştir. II. Bölümde ise bölgede yaşayan Karapapak'lar ele alınarak bilgi verilmiştir. Doğum, Cenaze, Düğün, Evlilik, Kutsal mekan anlayışları ve diğer halk inançları hakkında bilgi verilmiştir. Containing information about the religious structure of the city of Kars, and the religious life style of the ethnic group ` Karapapaks` within this region. This study; Begins with the history of Kars, as well as where its name has been originated from. The historical evidences prove that the land, where the city of Kars is on know has been a settlement for hundred of years. In addition, its culture has been coming from the pre-historic ( Paleolithic) era. In the history, Kars was occupied by several different nations and cultures, some of which destroyed the entire city. Especially in the second part of the 19. Century, after the 40-year- Russian occupation of the city. The Ottoman Empire again took the control of Kars at the end of the 1 977-78 Ottoman-Russian war.In the first chapter of this study, the main focus is about the religious structure of the city of Kars, including the religious structure of the its provinces. Especially the Muslim population that includes the fractions of Hanefi.Safi.Caferi and Alevi and the rest of the population are compared with each other in terms of several aspects. The statistics have shown that from the total population of 321.041, the 40% are from the fraction of Alevi. In addition, this study also includes information about the other islamic fractions and groups. In the second chapter of this study, the main focus is on the ethnic group of ` Karapapaks ` who are living in this region for years. The study explains the ethnic, religious, and cultural aspects of this people, including their funeral and marriage ceremonies.
Collections