Anasınıfı ve ilköğretimin birinci sınıflarında görev yapmakta olan öğretmenlerin yaratıcı eğitim ve uygulamaları konusundaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
m ÖZET Yüksek Lisans Tezi ANASINIFI VE İLKÖĞRETİMİN BİRİNCİ SINIFLARINDA GÖREV YAPMAKTA OLAN ÖĞRETMENLERİN YARATICI EĞİTİM ve UYGULAMALARI KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (Elazığ İli Örneği) M. Fuat KENÇ Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı 2001. 182 Sayfa Bu araştırma, anasınıfı ve ilköğretimin birinci sınıflarında görev yapmakta olan öğretmenlerin yaratıcı eğitim ve uygulamaları konusundaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini, 1999-2000 eğitim-öğretim yılında Elazığ ili merkezindeki tüm devlet okulları ve özel okullarda görev yapan anasınıfı ve ilköğretimin birinci sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya örneklem olarak tüm evren alınmıştır. Araştırmanın bazı önemli bulguları şunlardır: Araştırmanın kişisel bilgilerle ilgili verilerinin çözümlenmesinde yüzdelikler ve frekanslar kullanılmıştır. Cinsiyet, mesleki deneyim, anasının veya ilköğretim birinci sınıf öğretmeni olma ve sınıftaki öğrenci mevcudu değişkenleri açısından deneklerin ölçeğin tamamına ve alt ölçeklere verdikleri cevaplar arasında bir farklılığın olup olmadığım belirlemek amacıyla t testi ve tek yönlü varyans analizi yöntemleri kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi.05 olarak kabul edilmiştir.rv Cinsiyet değişkeni ile öğretmenlerin hem veri toplama aracının alt ölçeklerinden hem de veri toplama aracının tamamından aldıkları puanların ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Mesleki deneyim değişkeni ile öğretmenlerin yaratıcı eğitime ve yaratıcı kişilik özelliklerine sahip birey ve öğrencilere bakış açılarını değerlendirmelerine ilişkin görüşlerinden aldıkları toplam puanın aritmetik ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Sınıf türü değişkeni ile öğretmenlerin uygulamakta oldukları programı yaratıcı eğitim açısından değerlendirmelerine ilişkin görüşlerinden aldıkları toplam puanın aritmetik ortalamaları arasında anlamlı bir farkı belirlenmiştir. Sımf türü değişkeni ile öğretmenlerin eğitim verdikleri fiziki ortamları yaratıcı eğitim açısından değerlendirmelerine ilişkin görüşlerinden aldıkları toplam puanın aritmetik ortalamaları arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Ayrıca sımf türü değişkeni ile öğretmenlerin yaratıcı eğitim uygulamalarım sınıflarında uygulama düzeylerini değerlendirmelerine ilişkin görüşlerinden aldıkları toplam puanın aritmetik ortalamaları arasında anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Ancak diğer alt ölçekler ve ölçekten alınan toplam puanın aritmetik ortalaması ile sımf türü değişkeni arasında anlamlı bir faklılık olmadığı belirlenmiştir. Sınıftaki öğrenci mevcudu değişkeni ile öğretmenlerin uygulamakta oldukları programı yaratıcı eğitim açısından değerlendirmelerine ilişkin görüşlerinden aldıkları toplam puanın aritmetik ortalamaları arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Ayrıca sınıftaki öğrenci mevcudu değişkeni ile öğretmenlerin eğitim verdikleri fiziki ortamları yaratıcı eğitim açısından değerlendirmelerine ilişkin görüşlerinden aldıkları toplam puanın aritmetik ortalamaları arasında anlamlı bir farkın olduğu bulgusuna varılmıştır. Ancak diğer alt ölçekler ve ölçekten alman toplam puanın aritmetik ortalaması ile sınıftaki öğrenci mevcudu değişkeni arasında anlamlı bir faklılık olmadığı belirlenmiştir. SUMMARY Thesis of High Dissertation THE TEACHERS OPINIONS OF KINDERGARTEN AND THE FIRST CLASS OF PRIMARY EDUCATIONS ABOUT CREATIVE EDUCATION AND PRACTICES (Example of Elazığ) M.Fuat KENÇ University of Fırat Social Science institute Educational Science The aim of this research is to determine the opinions of the teachers who works in Kindergarten and in the first class of Primary Educations about creative education and practices. The population of the research includes the teachers who works in Kindergarten and in the first class of Primary Educations private and state schools in Elazığ in 1999-2000. All population was used as sample of research. The important findings of the research are: Frequency and percentages was used for analysing of the datas connected with individual imformations. t test and Variance analysis have been used for determination whether difference or not among the subject's responses given to scale connected with variables as sex, profesional experiance, teacher of Kindergarten and the first class of Primary Educations, the number of the students in the class. The 1 evel of significance is.05. There is not significant diversity between mean points of the teachers and the variable of sex.VI There is a significant diversity between profesional experiance and total points of the teachers about creative education and evaluations connected with the student and the person who has quality of creativity. There is a significant diversity between variable of the kind of the class and total points of the teachers connected with evaluations of the applied program with creative education. There is a significant diversity between variable of the kind of the class and total points of the teachers connected with evaluation of the milieu physical with creative education. There is a significant diversity between variable of the kind of the class and total points of the teachers connected with evaluation of the level of apply the creative education. But there is not significant diversity between variable of the kind of the class and total points taken from the scale. There is a significant diversity between variable of the students in the class and total points of the teachers connected with evaluation of the applied program with creative education. Sides, there is a significant diversity between variable of the number the students in the class and total points of the teachers connected with evaluation of the milieu physical with creative education. But there is not significant diversity between variable of the number in the class and total points taken from the scale.
Collections