An Evaluation of English teaching programme and implementations in primary schools (4th grade) (Elazığ Sample)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Yüksek Lisans Tezi İLKÖĞRETİM OKULU DÖRDÜNCÜ SINIFTA İNGİLİZCE DERSLERİNİN PLANLANMASI VE UYGULANMASINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME ( Elazığ İli Örneği) Aynur YÜKSEL Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilimdalı 2001, Sayfa 100 Araştırmanın amacı, Türkiye'de 1998-1999 öğretim yılında İlköğretim Okullarında uygulanmaya başlanan ingilizce derslerinin bu dönem içerisinde programlama ve uygulanmasının genel bir değerlendirilmesidir. Araştırmada kullanılan örneklem, Elazığ' da (merkez) bulunan İlköğretim Okullarında 4. sınıflarda İngilizce derslerini yürütmekte olan 64 öğretmenden oluşturuldu. Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan ve uzmanlar tarafından onaylanan bir anket uygulandı. Verilerin analizi sonucunda araştırmanın yapıldığı ilde bulunan ilköğretim Okullarında 4. sınıflarda ingilizce dersini yürütmekte olan öğretmenlerin hemen hiçbirisinin ingilizce öğretmenliği veya bu alana yakın diğer bölümlerden mezun olmadığı ve çoğunun ingilizce öğretmeye yeni başladıkları görülmüştür. öğretmenlerin birçoğu ders saatlerinin yetersiz olduğunu ve sınıf mevcutlarının azaltılması gerektiğini düşünmektedir. Sınıf içi uygulamalar büyük oranda programla uyum sağlamaktadır. Verilerden elde edilen başka bir sonuç öğrencilerin İngilizce öğrenmeye ve derslere katılmaya istekli olmalarıdır. Bu sonuç, 1998-1999 öğretim yılından bu yana uygulanmakta olan programın yararlı olabileceğini ortaya çıkarmaktadır. Yapılan veri analizlerine göre ilköğretim Okullarında yaşanan en önemli problem teknolojinin okullarda henüz yetersiz kullanılması, materyal ve araç- gereç eksikliğidir. Araştırmanın sonuçlarına göre, uygulama, öğrencilerin katılımı ve ilgisi açısından olumlu bulunmuştur. Uygulamanın işlerlik kazanması amacıyla program,öğrencilerin yaş, ilgi alanları ve almakta oldukları diğer dersler düşünülerek geliştirilebilir. Program hazırlanırken, öğrencilerin bulundukları düzey ve amaçlanan gelişim düzeyleri arasında bağlantı kurulmalı ve devamlılığa önem verilmelidir. Ders saatleri arttırılmalı, sınıf mevcutları uygun hale getirilmelidir. Her türlü sınıf etkinliğine uygunluk sağlaması ve öğretim araçlarının kullanılmasını sağlamak amacıyla okullarda ingilizce dersleri için uygun derslikler hazırlanmalıdır. Öğretmen ihtiyacını sağlamak amacıyla, İngilizce öğretmeni yetiştirmek üzere yeni bölümler açılmalıdır. Çocuklara dil öğretimi yöntemleri ile ilgili derslere ağırlık verilmelidir. Mevcut İngilizce öğretmenlerine yönelik seminerler ve hizmet-içi programlar düzenlenmelidir. Anahtar kelimeler: Temel Eğitim okulları, İngilizce öğretimi IV ABSTRACT Master's Thesis Aynur YÜKSEL AN EVALUATION OF ENGLİSH TEACHİNG PROGRAMME AND IMPLEMENTATIONS IN PRIMARY SCHOOLS (4TH GRADE) (ELAZI? SAMPLE) HRAT UNIVERSITY THE INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE DEPARTMENT 2001, Page 100 This thesis presents and discusses the present implementation of the English classes in the 4th grade in primary schools. In this respect, the thesis was organised under different concerns considering the status of the teachers teaching English to 4th graders; the programme stated by the Ministry of Education; application of the programme in the 4th grade; general views of the teachers about the programme and the teaching environment, methodology and the attitudes of the students towards English classes respectively. Additionally, the applications in the classroom setting were presented. Finally, the techniques, methods, classroom activities, the teaching aids and activities that are assigned to the students were analysed. The population was limited to 64 teachers teaching English to 4th graders in primary schools. The questionnaire was developed by the researcher. The analysis presented that children exhibit a positive attitude towards English. However, the teachers teaching in primary schools who were novice teachers were trained in different majors. The results of this study revealed that the number of teaching hours were not sufficient and the classes were over -crowded. The programme was stated to be, more or less, applicable to the classroom setting. Ultimately, more teaching aids and materials were required to establish a sound teaching environment. All the results suggested that new English Education programmes were required to provide qualified English teachers. The forthcoming teachers should be trained to teach English, especially, to children. For the currently employed teachers, the Ministry of Education should organise seminars or in-service training programmes. Though the programme for the 4th grades seemed adequate, studies should be carried out to develop a more sufficient programme and provide the continuity of the programmes in different grades. The teaching hours should be increased and the size of the classes should be decreased. The teachers should be provided with an opportunity to arrange their classes to achieve the best teaching environment. Finally, the Ministry of Education should provide the schools with teaching aids and teaching materials. Key words: Basic Education Schools, English teaching.
Collections