Show simple item record

dc.contributor.advisorFırat, Duygu
dc.contributor.authorUlaş, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:23:24Z
dc.date.available2020-12-29T13:23:24Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425054
dc.description.abstractİnternet kullanıcı sayısının her geçen gün arttığı günümüzde, interneti etkin kullanmak işletmeler için oldukça önemli olmuştur. Dolayısıyla firmalara rekabet avantajı sağlayacak en ideal yöntem internet reklamcılığıdır. İnternet reklamcılığında en çok kullanılan tür is banner reklamlarıdır. Tezin birinci bölümünde reklam tanımlanmış, reklamın özellikleri, işlevleri gibi konulara değinilmiştir. İkinci bölümde internet tanımlandıktan sonra internet üzerinde yapılmakta olan reklam türleri hakkında bilgiler verilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde banner reklamları hakkında detaylı bilgilere yer verilirken tezin son bölümünde ise analiz kısmı vardır. Bu araştırma banner reklamlarının online satın alma üzerindeki etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın ana kütlesi Türkiye'deki internet kullanıcılarıdır. Ana kütlenin temsili için ise kolayda örneklem metodu kullanılarak 400 kişi seçilmiş ve googleforms'ta oluşturulan anket formu sosyal medya üzerinden bu kişilerce cevaplandırılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma amacına uygun oluşturulan hipotezler regresyon testine tabi tutulmuş sonuç olarak banner reklamlarının satın alma üzerine etkileri olduğu anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Banner Reklamlar, Online Satınalma, Reklamcılık
dc.description.abstractAs the number of Internet users increases day by day, using the Internet effectively becomes very important for businesses. Therefore, the most ideal way to provide competitive advantage to the firm is internet advertising. The most popular type of ads in the Internet advertising are is banner ads. In the first part of the thesis, advertisements are defined, such as features and functions of advertisements are referred. In the second part, after the internet was defined, information was given about the types of advertisements being made on the internet. In the third part of the research, detailed information about banner advertisements is given while the last part of the thesis has analysis part. This research was conducted to determine the effect of banner advertisements on online purchasing. The universe of research is internet users live in Turkey. For the representation of the universe, 400 people were selected using the sample method and the questionnaire form created in googleforms was answered via social media. The obtained data were analyzed with SPSS 20.0 package program. Hypotheses suitably developed for the purpose of research were subjected to regression test and it was understood that banner advertisements have effects on purchasing. Key Words: Banner Advertisements, Online Purchasing, Advertisingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBanner reklamlarının online satınalma üzerine etkisi
dc.title.alternativeEffects of banner advertising on online purchase
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-10
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmBanner ads
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10155121
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid466197
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess