Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakdaroğlu, Funda
dc.contributor.authorÇelebi, Şemsettin Ozan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:23:02Z
dc.date.available2020-12-29T13:23:02Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-09-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424918
dc.description.abstractBirbirine yakın tarih aralıklarında dünyaya gelmeleri sebebiyle ortak deneyimler paylaşan kuşaklar, benzer özellikler gösteren insan topluluklarından oluşmaktadır. Bu topluluklar birçok yönden yaşadıkları dönemin izlerini yansıttıklarından dolayı tüketim davranışlarının da kendi içlerinde benzerlik göstermesi beklenmektedir. Zaman geçtikçe ve dünya üzerinde yeni gelişmeler yaşandıkça tüketim olgusunun farklı kuşaklar arasında değişkenlik gösterdiği görülmektedir. Büyük oranda gelişmiş teknolojinin etkisiyle yaşamları şekillenen Z Kuşağının günümüz dünyasındaki satın alma davranışlarını anlamlandırmak da bu doğrultuda önemli bir konu başlığıdır. Tüketicilerin hangi sebeplerle satın aldıklarını belirlemek adına kullanılan tüketim değerleri teorisi, tüketiciler tarafından ürün ve hizmetlere atfedilen değerler hakkında bilgi sağlamaya yardımcı olmaktadır. Buradan hareketle çalışmanın amacı Z Kuşağının tüketim değerlerini ortaya koyabilmektir.Nitel araştırma temelinde gerçekleştirilen bu çalışmanın örneklemini Muğla'nın Menteşe ilçesinde yaşayan Z Kuşağı bireyleri oluşturmaktadır. Araştırma örnekleminin belirlenmesinde kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmanın verileri görüşme yöntemi ile toplanmış olup, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan görüşmeler sonunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Z Kuşağı tüketicileri cep telefonu satın alma tercihlerinde başta fonksiyonel değer olmak üzere yenilik değeri ve durumsal değeri ön planda tutmaktadır. Duygusal değerin satın alma tercihlerinde kısmen fonksiyonel değere bağımlı olarak anlam kazandığı, sosyal değerin ise oldukça düşük bir etkiye sahip olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractGenerations, share common experiences due to their birth in recent years at intervals, are made up of community with similar characteristics. As these communities reflect the traces of the period they live in many ways, their consumption behavior is expected to be similar among themselves. In the process of time and new developments occur in the world, it is seen that the phenomenon of consumption varies between different generations. Understanding the purchasing behavior of Generation Z, whose lives are largely shaped by the influence of advanced technology in today's World, is an important topic in this direction. The consumption values theory used to determine for what reasons consumers buy, helps to provide information about the values attributed to the products and services by consumers. The purpose of study from this point is to reveal the consumption values of Generation Z.The sampling of this study, which is carried out on the basis of qualitative research, consists of Z generation individuals living in Menteşe district of Muğla. In determining the research sample, convenience sampling method was preferred. The data of the study were collected by interview method and semi-structured interview form was used as data collection tool. Descriptive analysis technique was used to analyze the data obtained from the interviews. According to the results of the research, Generation Z consumers puts functional value, innovation value and situational value in their mobile phone purchase preferences at the forefront. It is seen that emotional value gains meaning in purchasing preferences depending on functional value and social value has a very low effect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleZ kuşağının tüketim değerleri: Cep telefonu ürünü üzerinden nitel bir araştırma
dc.title.alternativeConsumption values of z generation: A qualitative research on mobile phone product
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-01
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10335566
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid628490
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess