Integrating a soft ware language teaching package into relative clause teaching in ELT classrom
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Bu çalışma, bilgisayar destekli eğitimle geleneksel metod arasında relative clause öğretiminde öğrencilerin başarısında herhangi bir değişiklik olup olmadığını göstermek için gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmadaki denekler, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Elazığ özel Bilgem kolejinin sekizinci sınıfına devam eden öğrencilerdir. Deneysel çalışmada denekler, yedinci sınıf yıl sonu ve İngilizce ortalamalarının yanısıra seviye tespit sınavından aldıkları notlara göre de eşleştirilmişlerdir. Deney ve kontrol gruplarının her birinde 14 öğrenci bulunmaktadır. Böylece örneklem grubu toplam 28 öğrenciden oluşmuştur. Ön ve son test deneye başlamadan önce ve sonra verilmiştir. Testlerin sonuçları t-testi ve Mann Whitney U ve Wilcoxon Signed Ranks testlerine göre analiz edilmiştir. Bu çalışmanın sonuçları göstermektedir ki:. Deney ve kontrol grubunda kullanılan her iki metoda bilişsel alanın bilgi ve kavrama basamaklarındaki amaçlara ulaşmakta yeterlidir.. Deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere oranla relative clause konusunda daha fazla başarı göstermişlerdir.. Deney grubundaki öğrenciler bilişsel alanın bilgi basamağındaki amaçlara ulaşmakta kontrol grubundaki öğrencilere oranla daha başarılı olmuşlardır.. Deney ve kontrol gruplarının bilişsel alanın kavrama basamağındaki sonuçları arasında anlamlı bir farklılık vardır.. Öğrencilerin test sonuçları, deney grubunda kullanılan Bilgisayar Destekli Eğitimin testin tümü için amaçlara ulaşmada kontrol grubuna uygulanan geleneksel metoda göre daha etkili olduğunu göstermektedir.Bu çalışmadan elde edilen bulgular, Bilgisayar Destekli Eğitimin geleneksel yönteme göre daha etkili olduğunu göstermektedir. Buna göre aşağıdaki öneriler yapılabilir: Bilgisayar Destekli Eğitim sadece özel okullarda değil devlet okullarında da yaygınlaştırılmalıdır. Yabancı dil olarak İngilizce öğretilirken ders kitabı, tebeşir ve tahta temel materyal olmamalı. Öğrencileri motive etmek için bilgisayarlar da öğretmenler tarafından kullanılmalıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim hakkında yabancı dil öğretmenlerine hizmet-içi eğitim seminerleri sağlanmalıdır. II ABSTRACT This study was carried out to show whether there is a difference between the Computer Assisted Language Learning (CALL) and the traditional method on students' achievement in teaching relative clause. The subjects involved in this study were Elazığ Bilgem Private High School eighth grade students during academic year of 2001-2002. The subjects of this experimental study were matched according to; their final grades in 7th class, scores of the test for English language skills, and their English grades in 7th class. There were 14 students in control and experimental group each. Thus adding to 28 subjects as the sample. The test was given to both groups as a pre-test and post-test, before and after the experiment respectively. The same test was administered to both groups as a permenance test, 4 weeks after the post-test administration.T test was used to analyze data. The results from the research indicate that:. Both of the methods used in control and experimental groups were efficient in gaining the objectives at the level of knowledge and comprehension in cognitive field.. Experimental students were found more successful in learning `relative clause` than controlled students.. The students in experimental group were more successful in gaining objectives of kowledge level of cognitive field than those in control group.. There were significant differences between the scores of experimental and control groups taken from the level of comprehension in cognitive field.. An analysis of the students' scores showed that CALL used in experimental group was more effective in gaining the objectivesIll from the whole test than the traditional method used in control group. Findings from the research reveal that CALL was more efficient and effective in English language teaching than the traditional method. From that point of view following recommendation are made:. CALL should be used in not only colleges but also state schools.. The course book, chalk and board should not be the main materials for teaching English as a foreign language. To motivate students computers should be used by the teachers.. In-Service education about Computer Assisted Language Learning should be provided for English teachers.
Collections