Turizmde tanıtma-talep yaratma ve turist çekme faaliyetlerinde etkin faktörlerin belirlenmesi (Marmaris`de bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Turizm sektöründe tanıtma, talep yaratma ve turist çekme fâaliyetleri, mevcut ve yeniden meydana getirilecek arz verilerine yeterli müşteri sağlamanın tek yoludur. Dolayısıyla, başarılı bir turizm politikası için gerekli olan temel etkenlerden biridir.. Bu çalışmanın amacı, ülkemizi ziyaret eden yabancı turistlerin ülkemizi tercih etme nedenleri ve ülkemizde tatil yapma kararını alırken etkilendiği faktörler ile birlikte, tatil sürelerince turistler tarafından görülen olumlu ve olumsuz etkenlerin ortaya çıkarılması olmuştur. Bu çalışmada anket-survey yöntemi uygulanmış ve araştırmanın evreni, Muğla-Marmaris bölgesine tatil amaçlı gelen her yaştan yabancı turistler olmuştur. Elde edilen verilerin analizi istatistik! metotlarla yapılmış olup analizlerin büyük bir kısmı bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada elde edilen sonuçlar yorumlanmış ve bunun ışığında turizme henüz katılmayan geniş insan kitlelerinin turizme kazandırılması için izlenilmesi gereken yol ve yapılması gereken faaliyetler belirlenmeye çalışılmıştır. Eski bir atasözünün belirttiği gibi, `nasıl iyi bir balıkçı olmak için her şeyden önce bir balık gibi düşünmeyi öğrenmek gerekiyorsa, bir turistik ürünün iyi bir satıcısı olmak için de birinci planda kendimizi bir turist yerine koymaya çaba harcamamız zorunludur.` ABSTRACT In tourism sector, presentation, demand creation and tourist attraction activities are the only way to provide sufficient customers for the available and future supply of data. Therefore, it is one of the basic factors for a successful tourism policy. The aim of this study is to find out the the reasons why the foreign tourists visit our country and to learn the effective factors when they make up their minds to come to our country, and also to investigate positive and negative effects seen by the tourists during their holiday. In this project the questionnaire-survey method has been applied to the foreign tourists at any age coming to the region of Muğla-Marmaris for their holiday. The analysisof the obtained data has been done with statistical methods and most of the analyses have been worked out by computer. At the end of this project acquired results have been evaluated and it has been worked out to determine what activities should be done and what kind of way is needed to get the wide population of people into the tourism sector. As an old proverb says '*to be a good fisherman, one needs to think like a fish` so to be a successful trader of a tourism product, we need to think like a tourist.
Collections