İşbirlikli öğrenme yöntemi ve geleneksel yöntemin ilköğretim okulları 7. sınıf İngilizce dersinde öğrenci başarısı üzerindeki etkilerinin karşılaştırılması (Vali Tevfik Gür ilköğretim okulu örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Yüksek Lisans Tezi İşbirlikli Öğrenme Yöntemi İle Geleneksel Yöntemin İlköğretim Okulları 7. Sınıf İngilizce Dersinde Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkilerinin Karşılaştırılması (Vali Tevfik Gür İlköğretim Okulu Örneği) Ece ONUR Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Ocak- 2003 Bu çalışma, işbirlikli öğrenme yönteminin ve geleneksel yöntemin İlköğretim okulları 7. sınıf İngilizce dersinde öğrenci başarısı üzerindeki etkilerini karşılaştırmak üzere gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaki denekler, 2002-2003 eğitim- öğretim yılında Elazığ Vali Tevfik Gür İlköğretim Okulu'nun 7. sımfina devam eden öğrencilerdir. Araştırma için her biri 32 'şer kişiden oluşan bir deney bir de kontrol grubu oluşturulmuştur. Gruplar oluşturulurken dört ölçüt göz önünde bulundurulmuştur. Bunlar öğrencilere ait:. İlköğretim I.Kademe genel not ortalamaları. 6. Sınıf genel not ortalamaları 6. Sınıf İngilizce genel not ortalamaları Öntestten aldıkları puanlardır. Araştırma, öntest- sontest kontrol gruplu deneysel desene göre planlanmış ve yürütülmüştür. Deney grubuna, işbirlikli öğrenme yöntemi uygulanmış, kontrol grubuna ise geleneksel yöntem uygulanmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak 70 sorudan oluşan İngilizce dilbilgisi testi kullanılmıştır. Ayrıca bu test öntest ve sontest olarak uygulanmıştır..Araştırma sonucunda elde edilen bulguların özeti şunlardır: Deney ve kontrol gruplarında kullanılan her iki yöntem bilişsel alanın bilgi ve kavrama basamaklarındaki öğrenci başarısını arttırmıştır. Sontest puanlarına göre, deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başarılı olmuşlardır. Deney grubundaki öğrenciler, bilişsel alanın bilgi basamağındaki amaçlara ulaşmakta, kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başarılı olmuşlardır. Deney ve kontrol gruplarının bilişsel alanın kavrama basamağındaki sonuçlan karşılaştırıldığında, deney grubu, kontrol grubuna göre daha başarılı bulunmuştur. Öğrencilere uygulanan testlerin sonucunda,testin tümü için amaçlara ulaşmada, deney grubunda yürütülen işbirlikli öğrenme yönteminin, kontrol grubuna uygulanan geleneksel yöntemden daha etkili olduğu görülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen sonuçların ışığında genel bir değerlendirme yapılmak istenirse, İşbirlikli öğrenme yönteminin, öğrenci başarısını artırmada geleneksel yöntemden daha etkili olduğu söylenebilir. Bu bulgulara dayanarak şu önerilerde bulunulabilir: 1- Üniversitelerde öğretmen yetiştiren bölümlerde, işbirlikli öğrenme teknikleri de programa dahil edilmelidir. 2- Yapılan araştırmalar öğretmenlerin birçoğunun işbirlikli öğrenme yöntemi hakkında çok az bilgi sahibi olduğu, yada hiçbir fikre sahip olmadığı için, bu yöntemi uygulamaktan çekindiklerini tespit etmiştir. Öğretmenleri bu konuda aydınlatmak için, Milli Eğitim Bakanlığı belirli periodlarla, hizmet içi eğitim programlan hazırlamalıdır. 3- İlköğretim okullarında işbirlikli öğrenme sınıfları olmalıdır. Okul yöneticileri, resim atölyesi, labaratuar gibi, derslerini işbirliğine dayalı yöntemle işlemek isteyen öğretmenler için sınıf düzenini bozmadan, grup üyelerinin birbirleriyle karşılıklı oturup, rahat iletişim kurabilecekleri bir öğrenme ortamı hazırlamalıdır. VI ABSTRACT Master's Thesis A Comparison of The Efficiency of Cooperative Learning and Traditional Instruction on 7th Grade Student Achievement in Foreign Language Learning in Elementary Schools ( Vali Tevfik Gur Elementary School Sample) Ece ONUR University of Fırat Institute of Social Sciences Department of Educational Sciences January - 2003 The purpose of the present research is to compare the efficiency of cooperative learning and traditional instruction on student achievement in foreign languauge til teaching in the 7 grade Elementary School. The subjects of the study were seventh grade students in Elazığ Vali Tevfik Gür Elementary School during 2002-2003. There were two groups, each consisted of 32 students in this study. In forming the groups, certain criterion were taken into consideration: The final grades of first five years The final grades in 6th class The final English grades in 6th class The scores of the pre-test The pre-test and post-test control group resarch design was used in the study. While cooperative learning was applied to experimental group, traditional instruction was used in control group. English Grammar test consisting of 70 questions was given both groups as a pre-test and post-test, before and after the experiment.vn The results from the resarch indicated that: Both of the methods used in control and experimental groups were efficent in reaching the objectives at the level of knowledge and comprehension in cognitive domain. Experimental students were found more succesful considering the average of the points of the test. The students in experimental group were more succesful in reaching objectives of knowledge level of cognitive field than the control group. There were significant differences between the scores of experimental and control groups taken from the level of comprehension in cognitive domain An analysis of the students' scores showed that coopreative learning method that was used in experimental group was more effective in reaching the objectives from the whole test than the traditional method used in control group. Findings from the research revealed that cooperative learning method was more efficient in English language teaching than traditional method. From that point of view following recommendations are made: 1- Cooperative learning techniques should be introduced to the students in Educatioan Faculty. 2- In-service education programme about Cooperative Learning Method should be provided for teachers by Ministry of Education. 3- There should be a cooperative learning room/class just as laboratory or art class in elementary schools.
Collections