Meslek liselerinde toplam kalite yönetiminin uygulanmasındaki engeller
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Yüksek Lisans Tezi MESLEK LİSELERİNDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN UYGULANMASINDAKİ ENGELLER Mehmet BODUR Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilimdalı 2003, 125 sayfa Günümüzde bir yaşam biçimi olarak hayatın her safhasında karşımıza çıkan kalite, insanların vazgeçilmezleri arasında yer almaya başlamıştır. Temelinde insanların mutluluğunu hedefleyen, `Toplam Kalite Yönetimi` de kalite anlayışının sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Önceleri üretim örgütlerinde, 1990'lı yıllardan itibaren de eğitim örgütlerinde kullanılmaya başlanan TKY anlayışı, 1999 yılından itibaren de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda uygulanmaya başlanmıştır. Bu araştırma, eğitim sisteminin bir bölümünü oluşturan Meslek Liselerinde, Toplam Kalite Yönetimi 'ne geçişte `Adanmışlık`, `Yardımlaşma ve İşbirliği`, `Mesleki Gelişim`, `Çatışmaların Çözümü`, `Yeniliklere Açıklık`, `Örgüt Yapısı ve İşleyişi`, `Fiziki Ortam ve Çevre` gibi örgütsel boyutlarda karşılaşılan engellerin düzeyim belirleme amacını taşımaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgular temelinde bu engellerin ortadan kaldırılabilmesi için bir takım önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Meslek Liseleri, Eğitim, Engeller SUMMARY Masters Thesis BARRIERS TO THE IMPLEMENTATION OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT IN VOCATIONAL HIGH SCHOOLS Mehmet BODUR Fırat University The Institute of Social Seciences Deportment of Educational Siences 2003, 125 page `Quality` which we meet in every aspect of our lives, has taken its place as an indispensible issue in our daily life. Total Quality Management which aims the happyness and cantent of the people in essence, has emerged as a consequence of `quality` thought Total Quality Management has been implemented in the business area beforehand, and since 1990's it has been implemented in the educational areaa as well. In Turkey, TQM has been initiated novadays in the schools connected to the Ministry of National Education. For the effective realization of the TQM in educational organizations, of which product is value based add, it is an essence for the people to belive in the importance of TQM and take part in the jobs related to TQM. The main aim of this research is to determine the levels of the barriers related to the organizational dimensions such as `Cooperation & Support`, `Professional Development`, `Conflict Resolution`, Organizational Structure and Process`, ` Physical Environment and school Community`, and `Openness to Innovation`, dpending on the research findings, some recommendations home been developed as well. Keywords: Total Quality Manegement, Vocational High Schools, Education, Barriers
Collections